חדשות בריאות

נתניהו: החיסונים הראשונים יינתנו ב-27 בדצמבר

לאחר שהבוקר הגיע לישראל משלוח חיסונים ראשון של חברת פייזר, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים כי מבצע החיסונים יחל ב-27 בדצמבר. הממשלה תדון מחר בהטלת הגבלות על המסחר והמעבר בין בתים במהלך שעות הערב של חנוכה

נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ערכו הערב מסיבת עיתונאים, בתום דיון מקצועי בראשותם בנושא ההיערכות להתחסנות האוכלוסייה בישראל נגד נגיף הקורונה. נתניהו הודיע כי החיסונים הראשונים בארץ יינתנו ב-27 בדצמבר: "מדינת ישראל ערוכה לספק 60 אלף חיסונים ביום".

"אני מבקש שכל האזרחים יתחסנו", הוסיף נתניהו. "כדי לעשות זאת, ביקשתי להוות דוגמה ולהיות האדם הראשון שמתחסן בישראל". הוא ציין, כי כל מי שיתחסן יקבל תעודת "דרכון ירוק" שתאפשר לו תנועה חופשית: "כל מי שקיבל חיסון, יוכל להראות תעודה או אפליקציה שתאפשר לו להיכנס לאירועים, לקניונים ולמתקנים ולכל מיני שירותים. זה גם יעודד חיסונים, וגם יעזור להחזיר אותנו במהירות לנורמליות, פשוט לשנות את כל התמונה".

אדלשטיין עדכן, כי בתום דיונים במשרד הבריאות הוחלט על קיצור תקופת הבידוד לעשרה ימים בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות: "בימים הקרובים נודיע ממתי יחול הכלל הזה. זו בשורה גם למשק הישראלי וגם לאזרחים".

מוקדם יותר הערב דווח, כי משרד הבריאות ידרוש להטיל על הציבור הגבלות במהלך ימי החנוכה, בין השעות 17:30 ו-24:00, וזאת לאחר שהממשלה נסוגה בה מהכוונה להטיל עוצר לילי, בשל קשיים משפטיים.

על פי ההצעה, שתובא מחר לאישור הממשלה, בשעות אלו ייסגר המסחר לחלוטין, וכן ייאסר המעבר בין בתים כך שלא ניתן יהיה להתארח אצל אדם אחר. על פי הדיווח בחדשות 12, תיאסר גם ההתקהלות בבתי הכנסת החל משעות הערב. למעט המסחר, בכל מקומות העבודה ניתן יהיה להמשיך ולעבוד גם בשעות הערב. הקנס על הפרת המגבלות יהיה בגובה 500 שקלים.

הבוקר נחת בנתב"ג משלוח החיסונים הראשון של חברת פייזר. מהמטוס של חברת DHL, שהגיע מבריסל, נפרקו כ-3,000 חיסונים, שהועברו למרכז הלוגיסטי המיוחד של חברת טבע בשוהם. מחר בצהריים צפוי להגיע משלוח נוסף, גדול בהרבה, שיכלול למעלה מ-100 אלף מנות חיסון.

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה