חדשות בריאות

פרופ’ לוי: לא נמליץ על סגר מלא בחנוכה

בריאיון לכאן ב', אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, כי משרדו לא ידרוש להטיל סגר מלא בחנוכה, אולם יתבע שלא לפתוח קניונים נוספים: "התחלואה יכולה לזנק פתאום בקצב שיהיה קשה להתמודד איתו"

פרופ’ לוי (צילום: פלאש 90)פרופ’ לוי (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס הבוקר (ראשון) לעלייה המתמשכת בתחלואת הקורונה. לקראת ישיבת קבינט הקורונה, שתתכנס אחר הצהריים, אמר לוי בריאיון לכאן ב' כי משרדו לא ידרוש להטיל סגר מלא בחנוכה אולם יתבע שלא להמשיך בפתיחת הקניונים.

הפיילוט לפתיחת הקניונים, שכלל 15 קניונים, יסתיים הלילה בחצות. לוי הגדיר את תוצאותיו כ"מעורבות" והוסיף: "לא נביא המלצה לסגר מלא בחג החנוכה, אבל אנחנו גם לא חושבים שזה נכון לפתוח עוד הזדמנויות לעוד התקהלויות שיכולות להדביק. אנו בתחלואה לא גבוהה, אך היא מאוד עולה ויכולה לזנק פתאום בקצב שיהיה קשה להתמודד איתו".

באשר לחזרתם הבוקר ללימודים של כיתות ז'-ט', אמר לוי: "לשמחתי, לא ראינו עד כה תחלואה גבוהה מאוד בבתי הספר. אנחנו בודקים גם את המורים – התחלואה אצלם בסביבות 2.5%". הוא ציין, כי ההחלטה להחזיר את מערכת החינוך היא החלטה ערכית.

לקראת הגעתם הצפויה לארץ בשבועות הקרובים של חיסונים נגד קורונה, ציין מנכ"ל משרד הבריאות כי "יש תוכנית שמתגבשת לגבי מי יקבל קודם חיסון, ובאשר לדרך שנתחסן. אנחנו פועלים יחד עם הקופות כדי להבטיח שנוכל לפתוח מספיק מקומות נגישים וזמינים על מנת לחסן את האוכלוסייה".

בתוך כך, מנתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות עולה כי מקדם ההדבקה (R) ממשיך לעלות ועומד כעת על 1.24. שמונה יישובים, שהיו עד כה ירוקים במודל הרמזור, הצטרפו לרשימת היישובים הצהובים: תל אביב, רחובות, אילת, בית שמש, אור יהודה, באר יעקב, יקנעם עילית ופוריידיס. שישה יישובים הפכו מצהובים לכתומים: ג'דידה מכר, דיר אל-אסד, טורעאן, טירת הכרמל, כאבול ונשר. מנגד, אכסאל האדומה הפכה לכתומה, ועכו, כפר כמא ובאקה אל-ג'רביה שהיו צהובות הפכו לירוקות. נכון להבוקר, 25 יישובים מוגדרים אדומים, 39 כתומים, 75 צהובים ו-1,123 ירוקים.

(נתונים: משרד הבריאות)(נתונים: משרד הבריאות)

תגיות:קניוניםנגיף הקורונהפרופ' חזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה