הפסקת הריון

מנהלת קבוצות ההרזיה: "איך ממשיכים לחיות עם ההבנה שלקחת את החיים של הבת שלך?"

אונור אקשטיין, מנהלת קבוצות ההרזיה, חשפה לאחרונה כי עברה הפסקת הריון בשבוע 37, עקב מום שהתגלה אצל העוברית. "כמה חבל שהצורך לשמוע חוות דעת שנייה אינו מגיע מתוקף החוק", היא אמרה בראיון בו סיפרה על הספקות והלבטים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אונור אקשטיין מוכרת ללא מעט נשים בזכות קבוצות ההרזיה שהיא מנהלת המיועדות לאימהות המעוניינות לשוב למשקלן לאחר הלידה. אלא שבשבוע האחרון הפכה אקשטיין למוכרת גם עקב סיפור לא פשוט שחוותה. כפי שחשפה בראיון לאתר 'מאקו', לפני תקופה קצרה היא עברה הפסקת הריון בשבוע 37, עקב מום שהתגלה אצל העוברית.

בראיון היא סיפרה כי החששות החלו לצוץ בסקירת המערכות השלישית. "הרופא זרק לי משהו על העיניים שלה והמליץ ללכת לבית החולים. משם נכנסנו לשבוע של בדיקות, בסופו אמר לנו הרופא שהתינוקת תיוולד עיוורת, והוא גם הוסיף – 'אם את שואלת אותי – תפסיקי את ההיריון'".

לדבריה של אקשטיין, שעה לאחר מכן היא כבר עברה וועדה להפסקת הריון. הכל קרה במהירות, כי הבהירו להם שאם לא יקבלו מהר החלטה, היא עלולה להגיע כבר ללידה. אקשטיין ציינה כי באותם ימים בהם עברה את ההליך הקשה, היא שלחה הודעה לכל מכריה על מה שעובר עליהם, ולאחר מכן ניתקה את המכשיר, כשבכוונתה לחזור אליו רק אחרי שתשתחרר מבית החולים.

אלא שאז, כשהיא הפעילה את המכשיר מחדש וגילתה את ים ההודעות שמצפות לה, היא נתקפה בתחושה קשה של בלבול והספקות החלו לצוץ. לדבריה, ההודעות שהציפו לה את הקושי יותר מכל היו של נשים שקראו לה: "אל תעשי את זה!" ואף הציגו סיפורים אישיים בהם נאמרו דברים דומים על ידי רופאים, ובסופו של דבר התברר שהתינוק נולד בריא ושלם. מאז, לדבריה, הספקות אינם מניחים לה. "אני לא סולחת לעצמי שלא קיבלתי חוות דעת שנייה", היא אמרה בראיון, "אי אפשר להסביר את החיים שאת חווה עם הידיעה שלקחת במו ידייך את החיים של הבת שלך".

אקשטיין גם הביעה תרעומת על הרופא שלא המליץ להם להתייעץ ולשקול זאת שוב. לטענתה חבל שהצורך לשמוע חוות דעת שנייה אינו מגיע מתוקף החוק. "הייתי שמחה להגיע לנשים כאלו ולדבר איתן, חבל שאני לא דיברתי עם אף אחת לפני כן", היא סיכמה.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הפלההפסקת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה