פעילות הידברות

נר מצווה ותורה אור: פעילי הידברות מדליקים את אור התורה בבתיהם של רבבות מתחזקים

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בברכה מיוחדת לתומכי הידברות: שיזכו לברכה והצלחה ויזכו ללמוד תורה

  • ט"ז כסלו התשפ"א
עמוס בן גרשוםעמוס בן גרשום
אא

ניצחון האור על החושך: מזה שמונה עשרה שנה שבארגון הידברות מקיימים לקראת ימי חנוכה עשרות אירועים, סמינרים וכנסים לאלפי יהודים מתקרבים בכל רחבי הארץ והעולם. השנה, לאור מגבלות הקורונה, נערך הארגון להרחבת היקפי הפעילות מרחוק, במטרה להדליק את הניצוץ היהודי בליבותיהם של רבבות אחינו בני ישראל, הכמהים לאורה של תורה ואמונה בדרך לגאולה פרטית וניצחון הרוח על גלות יוון, שהחשיכה עיניהם של ישראל בימים ההם בזמן הזה.

לקראת חנוכה הוחלט באסיפת הנהלת הידברות להעניק לתומכים נבחרים בקבוק שמן זית זך שהתברך על ידי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, לאור הוקרה והערכה. רבני הארגון עולים בקביעות למעונו של שר התורה לעצה ולברכה, ומתקבלים בחביבות ובהערכת הקודש על פעילות הקירוב וזיכוי הרבים בהיקפים בלתי נתפסים. מרן הגר"ח קנייבסקי בירך בחום את התורמים לארגון הידברות שיזכו ל"ברכה והצלחה" ויזכו ללמוד תורה, ברכה הנצרכת במיוחד בתקופה מאתגרת זו. במהלך הביקור המרומם הודו רבני הידברות על ההדרכה והחיזוק התמידי שהם מקבלים ממרן שר התורה, וציינו כי ברכת הקודש מעודדת ומדרבנת את כלל פעילי הארגון להמשיך בשליחות הקדושה להאהיב שם שמיים על הבריות ולקרבן לתורה.  

במקביל נערכים במחלקת השידורים של הידברות להעברת מעמדי הדלקת נרות חנוכה אצל גדולי ישראל וחשובי הרבנים שליט"א בשידור חי לבתיהם של מאות אלפי יהודים מתקרבים. "דווקא השנה, לאור המגבלות על התקהלויות ואירועים, אנו מוצפים בפניות של יהודים מכל העולם המבקשים לזכות להשתתף מרחוק בהדלקת נרות החנוכה אצל גדולי ישראל, כאשר רבים מהם מעידים כי רגעים מרוממים אלו מעניקים להם חיות ו'דלק רוחני' לתקופה ארוכה" מציין שלמה, מוותיקי הפעילים במערך השידורים של הידברות.

לדברי מנכ"ל ארגון הידברות, הרב דוד תופיק, מערך השידורים המיוחד לקראת חנוכה מציג שיא חדש בתנופת הפעילות של ארגון הקירוב הגדול בעולם, בין היתר "בזכות" מגפת הקורונה ששיבשה סדרי עולם בשנה האחרונה. "כארגון קירוב הרותם את הטכנולוגיה להפצת תורה וזיכוי הרבים אצל יהודים רחוקים, בהוראת גדולי ישראל שליט"א, התאמנו מיד את פעילותנו לסיטואציה החדשה, והרחבנו משמעותית את מגוון השיעורים והתוכניות בתקופת הקורונה, במטרה לחשוף כמה שיותר יהודים לאוצרות היהדות ומסורת אבות" דברי הרב תופיק. 

מנכ"ל הידברות מציין לדוגמא את המיזם החדשני הייחודי המכונה "הסמינר האינטראקטיבי", עליה עמלים בשנה האחרונה צוותים מקצועיים ומנוסים, במטרה להשיק כבר בתקופה הקרובה מתחם ווירטואלי ענק שייתן מענה מקיף וכולל לכל שאלה וסוגיה בנושאי יהדות ואמונה. "עם עצירת הסמינרים ושבתות הקירוב בעקבות מגפת הקורונה הורו רבני הידברות לייצר אלטרנטיבה דיגיטלית – אינטראקטיבית, שתציע תשובות ברורות ומפורטות לכל יהודי הרוצה באמת לדעת וללמוד על יסודות היהדות בדרך התורה הקדושה. מדובר בפרויקט חסר תקדים הן בהיקף התכנים שיוצגו בו והן בהשקעה הכספית והטכנולוגית, אולם מול העיניים ניצבים כל העת מאות אלפי יהודים רחוקים שאם רק נאיר להם את הדרך ונציג בפניהם את האמת האלוקית הם יצעדו לעברה בנחישות ויתחברו בס"ד לשורשיהם ולדרך אבות ואימהות, בבחינת 'ומלאה הארץ דעה את השם'", מדגיש הרב דוד תופיק.  

במסגרת ההכנות לחג מעבירים בימים אלו רבני הידברות מגוון שיעורים בהלכה ובאגדה על משמעות ימי החנוכה, המסמלים את המאבק הניצחי בין הכפירה לאמונה, כמו גם על מצוות הדלקת הנרות ומנהגי החג, כאשר לאחר כל שיעור מגיעות למוקדי הידברות עשרות שאלות של יהודים מתקרבים המבקשים להבין ולהרחיב על הדברים שנלמדו. פעילי הארגון מטפלים בכל שאלה ופנייה בחרדת קודש, דואגים למענה הולם ומטפחים את הקשר עם כל יהודי מתקרב, לבל ידח ממנו נידח.

תגיות:נר מצווהפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה