חדשות בריאות

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נדבק בקורונה

לשכתו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, הודיעה כי בדיקה שעבר לאבחון קורונה חזרה חיובית. עוד נמסר, כי סינוואר ממשיך בעבודתו כרגיל במסגרת בידוד רפואי

סינוואר (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)סינוואר (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:57)

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, נדבק בקורונה. בהודעה רשמית לתקשורת שפורסמה בצהריים (שלישי) על ידי לשכתו נאמר כי הוא עבר בדיקה לאבחון קורונה לאחר שחש בתסמינים, וכי הבדיקה חזרה חיובית. עוד נמסר כי סינוואר נמצא בבידוד רפואי, וממשיך משם בעבודתו כרגיל.

סינוואר, בן 58, הורשע ב-1989 ברצח חמישה פלסטינים בהם חשד כי שיתפו פעולה עם ישראל, ונידון לחמישה מאסרי עולם. בשנת 2008 הוא עבר ניתוח להסרת גידול סרטני מהמוח. הוא שוחרר מהכלא בשנת 2011, במסגרת עסקת שליט. שש שנים לאחר מכן נבחר למנהיג חמאס ברצועה, במקומו של איסמאעיל הנייה שמונה לראש הלשכה המדינית של הארגון.

בתקופה האחרונה חל זינוק בנתוני תחלואת הקורונה ברצועה. דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אל-קודרה, עדכן היום, כי ביממה האחרונה אובחנו 815 חולים חדשים, וזאת מתוך 2,573 בדיקות שפוענחו. נכון להיום, 9,627 אנשים מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם מאושפזים 325. מצבם של 132 חולים מוגדר קשה. מפרוץ המגפה, אותרו ברצועה 21,461 מאומתים. במהלך 24 השעות האחרונות מתו תשעה חולים נוספים, ומניין החולים הכולל עלה בכך ל-111.

על רקע ההאשמות שהשמיעו גורמים בעזה, לפיהם ישראל מונעת העברת סיוע רפואי, שיגר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, בשבוע שעבר מסר לתושבי הרצועה: "אנו מודעים להתפרצות ולהתפשטות נגיף הקורונה ברצועת עזה, המלווה בעלייה חדה בתחלואה בימים האחרונים", אמר בסרטון שפרסם ברשת. "בניגוד לדיווחים השונים, אני, הארגון שבראשותי או כל גורם ישראלי אחר לא מנע בקשה או דרישה להכנסת סיוע רפואי לרצועת עזה". 

"לאור המצב, יחידת המתפ"ש מאפשרת לקהילה הבינלאומית לסייע למערכות הבריאות והרפואה ברצועה, ואנו מברכים על כל מי שמעוניין לסייע", הוסיף אבו רוקון. "עד כה הוכנסו עשרות רבות של מכונות הנשמה, מכשירי PCR רבים, שהעלו את קצב הבדיקות מ-200 לכ-2,500 בדיקות ביום. הוכנסו עשרות מחוללי חמצן ומאות מכשירי אינהלציה לבתי חולים ולשימוש ביתי. התווספו מאות מיטות אשפוז והוכנסו בתיאום שלנו כ-600 טון תרופות וציוד רפואי חיוני, בהם עשרות אלפי ערכות בדיקה לקורונה. כל אלו יכולים לסייע למערכות הבריאות לטפל ולהציל חיים".

תגיות:רצועת עזהיחיא סינווארנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה