חדשות בריאות

אדלשטיין: "מגוחך לומר שלפרופ’ גמזו לא היו סמכויות"

בריאיון לגלי צה"ל, הבהיר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי "כמות רצינית" של חיסונים לא תגיע לישראל השנה: "אנחנו נמצאים בקשר עם מספר חברות". על ממונה הקורונה היוצא, פרופ' רוני גמזו: "עשה עבודת מצוינת. בקבינט הקורונה ובממשלה הקשיבו לדעתו, גם אם לא תמיד קיבלו אותה"

אדלשטיין (צילום: פלאש 90)אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הבוקר (חמישי) לדיווחים על המשא ומתן שישראל מנהלת עם חברת התרופות האמריקנית פייזר לרכישת החיסון שפיתחה נגד קורונה. "גם בתסריטים האופטימיים ביותר, כמות רצינית של חיסונים לא תגיע לישראל השנה", הבהיר בריאיון לגלי צה"ל.

"אני לא יודע מתי נתחיל לקבל בפועל את החיסון", הוסיף אדלשטיין. "אנחנו לא יכולים להגיע למצב שבמדינות אחרות יהיה חיסון ואצלנו לא, לכן אנחנו עובדים על הנושא הזה בצורה מאוד יסודית".

אדלשטיין דחה את הביקורת על כך שישראל לא מיהרה לחתום על ההסכם עם חברת פייזר: "אנחנו לא שמים את כל הביצים בסל אחד. אף אחד בעולם לא יודע איזו חברה תגיע לחיסון בפועל, ומתי יהיה חיסון. לכן אנחנו לא מהמרים, לא עושים משחקים. אנחנו נמצאים בקשר עם מספר חברות, עוקבים אחרי ההתקדמות שלהן ומנסים להגיע איתן להסכמות".

"אני מציע לזכור את העובדות, שגם חיסון נגד שפעת נותן תועלת של 60-40 אחוזים", ציין שר הבריאות. "חיסון נגד קורונה יעזור לנו מאוד, זו בשורה חשובה לכל העולם. אבל גם אחרי שיהיה חיסון, אנחנו נמשיך לחיות בצל הקורונה. אני מציע להתרגל לעובדה, שריחוק חברתי, היגיינה ומסכה יישארו איתנו".

אדלשטיין אישר, כי במשרד הבריאות נשקלת האפשרות להמליץ על הטלת עוצר לילי. עם זאת, הוא הדגיש כי בשלב זה לא ברור מה תועלתו של צעד זה: "יש כרגע דיון מקצועי. ההחלטה תתקבל בימים הקרובים". בנוגע לאפשרות שיוטל סגר, אמר כי הדבר "תלוי בנו, בהחלטות האחראיות של קבינט הקורונה והממשלה ובהתנהגות האישית של כל אחד מאיתנו".

אדלשטיין שיבח את ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, המסיים את תפקידו: "הוא עשה עבודה מצוינת. הוא בא בלי לשאול שאלות, בתקופה הכי קשה של התפרצות מחודשת, ועשה כל מה שהיה יכול למען בריאות האזרחים". בתגובה לטענות כי גמזו התקשה לעבוד בשל היעדר סמכויות, אמר השר: "מצחיק לומר שלפרופ' גמזו לא היו סמכויות. הוא קיבל את כל הסמכויות, הוא עצמו אמר זאת לא פעם. מגוחך לדבר על כך. בקבינט הקורונה ובממשלה הקשיבו לדעתו, גם אם לא תמיד קיבלו אותה, כפי שקרה גם לי לא פעם – לא תמיד הקשיבו לקולי".

תגיות:חיסוןיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה