חדשות בעולם

ראש ממשלת בחריין מת בגיל 84

השייח' ח'ליפה בן סלמאן אל ח'ליפה, שכיהן כראש ממשלתה של ממלכת בחריין מראשית שנות השבעים, מת בבית החולים מאיו בארצות הברית. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ פרסמו הודעות תנחומים

השייח’ חליפה, ארכיון (תמונה: שאטרסטוק)השייח’ חליפה, ארכיון (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש ממשלת בחריין, השייח' ח'ליפה בן סלמאן אל ח'ליפה, מת הבוקר (רביעי) בגיל 84 בבית החולים מאיו בארצות הברית, כך נמסר בהודעה מבית המלוכה. לאחר הגעת גופתו לבחריין, תתקיים הלווייתו במתכונת מצומצמת בשל מגפת הקורונה. בממלכה הוכרז על שבוע אבל, ומשרדי הממשלה ייסגרו לשלושה ימים.

ח'ליפה, דודו של המלך חמד בן עיסא אל ח'ליפה, מילא תפקיד דומיננטי בפוליטיקה הפנימית של בחריין. הוא החל את כהונתו כראש ממשלה בשנת 1971, לאחר שבחריין קיבלה את עצמאותה מבריטניה, והיה לראש הממשלה הוותיק ביותר בעולם.

בחריין, שרוב אוכלוסייתה שיעית, נשלטת על ידי שושלת אל ח'ליפה הסונית. ח'ליפה נודע כבעל ברית קרוב של סעודיה וכמתנגד חריף של איראן. במהלך "האביב הערבי" של שנת 2011, יצאו תושביה השיעים של בחריין לרחובות בדרישה לשנות את שיטת הממשל למונרכיה חוקתית. הם תבעו להעניק להם זכויות ולפטר את ראש הממשלה, שהואשם על ידם בשחיתות.

בהובלת ח'ליפה, הצליח בית המלוכה לדכא את ההפגנות. לשם כך הסתייע בכוחות שנשלחו מסעודיה ומאיחוד האמירויות הערביות. עם זאת, במהלך השנים אי השקט השיעי לא פסק, והמשטר בבחריין מאשים את איראן כי היא מעודדת את המחאה ומסייעת לה באופן פעיל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת תנחומים: "אני מבקש להביע בשמי ובשם אזרחי ישראל את תנחומינו הכנים למלך בחריין, הוד מלכותו חמד בן עיסא אל ח'ליפה, למשפחת המלוכה ולעם הבחרייני כולו על מותו של ראש הממשלה האמיר ח'ליפה בן סלמאן אל ח'ליפה. אני שולח את תנחומי האישיים גם למשפחתו".

שר הביטחון בני גנץ הביע אף הוא את תנחומיו: "הצטערתי לשמוע הבוקר על מותו של ראש הממשלה הוותיק של בחריין, שייח' ח'ליפה בן סלמאן אל ח'ליפה", כתב בטוויטר. "מחשבותיי ותנחומיי למשפחתו ולעם בבחריין".

תגיות:בני גנץבחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה