חדשות בריאות

אדלשטיין: ימי הבידוד יקוצרו מ-14 ל-12 – לתקופת ניסיון

שר הבריאות הודיע על תחילתה של תוכנית פיילוט לקיצור ימי הבידוד, וזאת במטרה "לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור". יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, פנה לראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כ"ץ בדרישה להסדיר את התשלום לעובדים הנדרשים להיכנס לבידוד

אדלשטיןי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אדלשטיןי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב (ראשון), כי ימי הבידוד יקוצרו מ-14 ל-12 ימים. ממשרד הבריאות נמסר, כי מדובר בתוכנית ניסיונית שתימשך עד 31 בדצמבר: "אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק בימים הקרובים". על פי ההערכות, המתווה יחייב עריכת בדיקה לאבחון קורונה בטרם שחרור מהבידוד המקוצר.

אדלשטיין אמר בתגובה: "לאחר סדרת ההתייעצויות עם אנשי המקצוע, הנחיתי לקצר את ימי הבידוד ל-12 ימים. המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור".

יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, אמר כי "הכיוון הוא נכון, אבל משרד הבריאות מתעקש להציב את ישראל בראש טבלת שיאניות ימי הבידוד. איכוני השב"כ מביאים למספר עצום של הודעות בידוד שמוכחות כשגויות, ובזמן שבעולם מקצרים עוד את ימי הבידוד – כאן מורידים יומיים בלבד. המשק לא יכול לעמוד בכמות ההיעדרויות שתיווצר מאיכונים שגויים ומהשפעת המתקרבת".

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, חבר הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ) הגיב: "טוב מאוחר מאשר אף פעם. אני מברך את משרד הבריאות, שקיבל את ההחלטה הנכונה והמתבקשת לקצר את ימי הבידוד ביומיים. מקווה שעם הצלחת הפיילוט יקוצר הבידוד לעשרה ימים".

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר ישראל כ"ץ ודרש מהם להסדיר בתוך שבעה ימים את סוגיית התשלום לעובדים הנדרשים להיכנס לבידוד ונעדרים בשל כך ממקום עבודתם.

"על פי פסיקת בג"ץ, החל מ-29 באוקטובר לא קיים כל הסדר בנוגע לתשלום ימי הבידוד של העובדים במשק הישראלי", כתב בר-דוד. "מדובר בהפקרת ציבור העובדים לאובדן פרנסה בגין ימי הבידוד. לא ייתכן שבמהלכה של מגפה עולמית, נותר ציבור העובדים ללא פתרון לסוגיה כה אקוטית".

יו"ר ההסתדרות הבהיר כי "בהיעדר הסדרה, ההסתדרות שומרת על זכותה לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה. לא אתן יד להפקרתם ולפגיעה בשכרם של כלל העובדים השכירים במדינת ישראל".

כזכור, בעקבות פסיקת בג"ץ, שפסל את תעודת המחלה הגורפת שהנפיק משרד הבריאות, התכנסה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ביום רביעי האחרון לדון בהסדרת ימי הבידוד לעובדים. על פי המתווה שהציעה הממשלה, שני ימי הבידוד הראשונים יהיו על חשבון העובדים, בעוד המעסיקים והמדינה יישאו בעלויות של שאר הימים. יו"ר הוועדה, חבר הכנסת חיים כץ (הליכוד), דרש כי המדינה תישא באופן מלא בעלויות הבידוד, לכל הפחות עבור עסקים קטנים של עד 23 עובדים. לאחר שנציגי משרד האוצר לא נענו לדרישה, הוא פיזר את הישיבה מבלי לאשר את הצעת החוק. "ממחר כל עובד שיגידו לו להיות בבידוד יבין שהוא לא חייב, כי לא דואגים לו", אמר לאנשי האוצר. "אם אין לו כסף לאוכל לילדים, הוא ילך לעבודה. תהיה כאן אנרכיה, ואתם תצטרכו להסביר את זה".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה