חדשות בעולם

בריטניה: מפלגת הלייבור השעתה את ג’רמי קורבין משורותיה

דוח של הוועדה לשוויון ולזכויות אזרח בבריטניה קבע, כי מפלגת הלייבור בתקופת כהונתו של ג'רמי קורבין הפרה את חוק השוויון, כשלא טיפלה כראוי בתלונות לאנטישמיות בתוכה. לאחר שקורבין הגיב כי מימדי בעיית האנטישמיות בלייבור הוגזמו "באופן דרמטי", החליטה המפלגה להשעותו משורותיה

קורבין (תמונה: שאטרסטוק)קורבין (תמונה: שאטרסטוק)
אא

מפלגת הלייבור הבריטית הודיעה היום (חמישי) כי היא משעה משורותיה את מנהיגה לשעבר, ג'רמי קורבין. ההחלטה התקבלה בעקבות תגובתו של קורבין לדוח חדש, לפיו בתקופת כהונתו הפרה המפלגה את החוק כשלא טיפלה כראוי בתלונות לאנטישמיות בתוכה ונקטה במדיניות של אפליה והטרדה ממניעים אנטישמיים.

הוועדה לשוויון וזכויות בבריטניה (EHRC) פתחה במאי 2019 בחקירה, בעקבות תלונות רבות על אנטישמיות בלייבור בהנהגתו של קורבין. הדוח שפרסמה קבע כי נתגלו "כשלים חמורים" באופן בו טיפלה הנהגת המפלגה בסוגיה, וכי המפלגה עברה בכך על חוק השוויון.

קורבין סיים את תפקידו בחודש אפריל, לאחר תבוסת מפלגתו בבחירות בדצמבר שעבר למפלגה השמרנית בראשות בוריס ג'ונסון. הוא מסר בתגובה לדוח, כי "כל מי שטוען שאין בעיית אנטישמיות בלייבור טועה. אנטישמי אחד הוא אחד יותר מדי, אך מימדי הבעיה הוגזמו באופן דרמטי מסיבות פוליטיות על ידי יריבינו בתוך המפלגה ומחוצה לה, וגם על ידי התקשורת". בשל תגובתו זו, הוחלט כאמור בלייבור על השעייתו. קורבין הודיע כי בכוונתו לערער על ההחלטה.

בעקבות פרסום הדוח, אמר מנהיג הלייבור הנוכחי, קיר סטארמר, כי מדובר ב"יום של בושה" למפלגה. הוא התנצל בפני הקהילה היהודית בממלכה, והבטיח ליישם את המלצות הדוח. בתגובה לדבריו של קורבין, הוסיף סטארמר: "אם אחרי כל הכאב והצער, וכל הראיות בדוח זה, יש מי שחושב שאין בעיה של אנטישמיות במפלגה, שכל זה מוגזם – אז בכנות, הוא חלק מהבעיה וצריך להרחיקו מהמפלגה".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, הגיב על ממצאי הדוח ועל השעייתו של קורבין מהלייבור: "בתקופת כהונתי כיו"ר מפלגת העבודה הישראלית וראש האופוזיציה, פניתי אל יו"ר מפלגת הלייבור דאז, ג'רמי קורבין, והזמנתי אותו לבקר באתר יד ושם במטרה ללמוד על השואה ולקחיה. הדגשתי בפניו את החשיבות בביקור כזה עבור יו"ר מפלגה חשובה בבריטניה. הוא לעולם לא השיב לי, כמו גם לפנייתי אליו כיושב ראש הסוכנות היהודית בדרישה נוספת שימגר את האנטישמיות במפלגתו. ניכרת הייתה ההתעלמות והאטימות".

"החלטות מפלגת הלייבור היום הן אבן דרך חשובה במיגור נגע השנאה והאנטישמיות במפלגה היסטורית וחשובה מאד בבריטניה", הצהיר הרצוג. "זהו ציון דרך חשוב עבור העולם כולו בהוצאת האנטישמיות אל מחוץ למשחק הפוליטי".

תגיות:בריטניהג'רמי קורביןמפלגת הלייבור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה