חדשות בריאות

דיווח: קבינט הקורונה צפוי לאשר את פתיחת בתי הכנסת

על פי הדיווח בחדשות 12, פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לא יתנגד לקיום תפילות בתוך בתי הכנסת במגבלה של 10 מתפללים. משרד הבריאות עדכן, כי מחצות אובחנו 398 נשאי קורונה חדשים. שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-1.9%

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה יתכנס מחר (חמישי) לדיון נוסף בשלב ההקלות השני ביציאה מהסגר. בישיבה תעלה, בין היתר, סוגיית בתי הכנסת. יאיר שרקי דיווח הערב בחדשות 12, כי פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, צפוי שלא להתנגד לפתיחתם מחדש.

נכון לעכשיו, בחללים סגורים מותרת התקהלות של עד 10 אנשים, בתנאי שמקפידים על עטיית מסכות ושמירת מרחק, אולם התפילה בתוך בתי הכנסת עדיין אסורה. שר הפנים אריה דרעי ידרוש בישיבה לאפשר את חזרתם של המתפללים לבתי הכנסת. השר יזהר שי (כחול לבן) כבר הביע בפומבי את תמיכתו בכך.

כאמור, על פי הידיעה פרופ' רוני גמזו החליט שלא להתנגד למהלך. בשיחה שקיים עם היועץ הרפואי יוסי ערבליך הנמצא עמו בקשר, טען הפרויקטור היוצא כי במידה ושומרים על כללי הריחוק החברתי, מקפידים על עטיית מסכות ופותחים חלונות – ניתן להתיר תפילה של 10 אנשים בחלל סגור ו-20 אנשים בחלל פתוח.

עם זאת, הסוגיה טרם סוכמה סופית. ייתכן והמפלגות החרדיות ידרשו להגדיל את מספר המתפללים בחלל סגור למספר שינוע בין 12 ל-15, כדי שניתן יהיה לקיים את התפילה במניין ללא הפרעה.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי מחצות אובחנו 398 נשאי קורונה חדשים. למעלה מ-20 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 1.9%.

12,049 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 825 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 471 חולים מוגדר קשה, ביניהם 199 מונשמים. מפרוץ המגפה נפטרו 2,484 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:בתי כנסתנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה