חדשות בריאות

גמזו בכנסת: תקופת הבידוד תקוצר משבועיים ל-12 ימים

בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, כי יש לפתוח את מוסדות החינוך בזהירות: "הנערים והצעירים דוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר, אין סכר שיכול לעמוד בפני הזרם הזה"

גמזו בכנסת, היום (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)גמזו בכנסת, היום (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
אא

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הודיע היום (שני) כי משרד הבריאות יקצר בקרוב את תקופת הבידוד לאנשים שבאו במגע עם חולי קורונה. "תוך מספר ימים נקצר את הבידוד ל-12 ימים, על ידי בדיקה שתבוצע אחרי 10 ימים", אמר בדיון שנערך בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. יו"ר הוועדה חיים כץ הגיב: "כל יום בידוד זו השפעה ישירה על המשק. קודם כל הבריאות, אבל אם אפשר לחסוך בימי בידוד אפשר להיטיב עם הכלכלה". 

גמזו הציג בפני חברי הוועדה נתונים מעודדים על מצב התחלואה: "כרגע אנחנו במקדם הדבקה של 0.6. בזמן סגר שני עם אוכלוסייה עייפה, להגיע למקדם הדבקה כזה זו תעודת כבוד לכל החברות במדינת ישראל. עם כל הקושי הציבור לקח את הנושא ברצינות. האזרחים שלנו אחראים, הם שיתפו פעולה והאמון שלהם בהחלטות היה גבוה". עוד הוסיף, כי מספר הנדבקים היומי (בממוצע שבועי) ירד לפחות מ-1,500.

"מערכת הבריאות בישראל חזקה ואיתנה, בנויה על עוצמה, מסירות ואנשי צוות חדורים", הצהיר הפרויקטור. "אחוזי התמותה כאן הם מהנמוכים בעולם. פה לא יהיה איטליה, אף פעם".

בהתייחסו להחלטה שלא לפתוח עדיין את מוסדות החינוך, למעט גני הילדים, אמר גמזו כי "המנוע של המגפה" בגל השני הם "נערים וצעירים, ששיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה שלהם הוא נמוך. הם נדבקים, נושאים, לרוב לא חולים, אבל דוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר. אין סכר שיכול לעמוד בפני הזרם הזה, ולכן החשיבות במניעת ההדבקות באוכלוסייה הזו".

הפרויקטור הדגיש כי יש להמתין עם פתיחת בתי הספר היסודיים והתיכוניים, ולעשות זאת "בחוכמה, בזהירות ובשום שכל", כלשונו: "בסוף אותם ילדים ונערים נמצאים באינטראקציה עם המבוגרים והקשישים, גם אם היא נמוכה. זה השלב שבו המגפה עוברת את שלבי הגיל. בסוף זה מגיע למבוגרים ולקשישים".

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה