חדשות בריאות

המרוץ לחיסון: ג’ונסון אנד ג’ונסון עצרה את הניסוי

חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון הודיעה על השהיית השלב השלישי בניסוי הקליני לפיתוח חיסון נגד קורונה, בעקבות "מחלה לא מוסברת" שהתגלתה אצל אחד הנסיינים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

חברת התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון הודיעה הלילה (בין שני לשלישי) על השהייה זמנית של הניסוי הקליני בבני אדם בחיסון שהיא מפתחת נגד נגיף הקורונה, וזאת בשל "מחלה לא מוסברת" שאובחנה אצל אחד מהמתנדבים המשתתפים הניסוי.

בהצהרה רשמית מטעם החברה נאמר, כי הגוף העצמאי המפקח על הניסוי מבצע הערכה ובדיקה של המחלה שאובחנה אצל הנסיין, וזאת במקביל לבדיקה שעורכים רופאיה. עם זאת, בחברה סירבו לפרט אודות התסמינים שהתגלו אצל המתנדב: "עלינו לכבד את פרטיותו. בנוסף, אנחנו לומדים על המחלה שלו, וחשוב שיהיו לנו כל העובדות לפני שנשתף במידע נוסף".

בחברה הדגישו כי תופעות לוואי, אפילו חמורות, הינן "חלק צפוי" בכל מחקר קליני, ובמיוחד במחקרים שהיקף המשתתפים בהם גדול. בהודעה צוין, בנוסף, כי לא ברור עדיין האם הנסיין שחלה קיבל את החיסון עצמו או את הפלצבו.

ג'ונסון אנד ג'ונסון החלה בחודש שעבר את השלב השלישי והמתקדם של הניסוי בחיסון, בו משתתפים כ-60 אלף מתנדבים. תוצאות ראשונות היו אמורות להגיע לקראת סוף 2020, ואלו צפויות כעת להתעכב ככל שהשהיית הניסוי תימשך. נכון לעכשיו, בארצות הברית נערכים שישה ניסויים קליניים בחיסונים פוטנציאליים נגד נגיף הקורונה, ארבעה מתוכם נמצאים בשלב השלישי.

כזכור, בחודש שעבר השהתה חברת התרופות אסטרהזניקה את השלב השלישי בניסוי הקליני שלה בחיסון נגד קורונה, הנערך בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד, וזאת בעקבות תסמיני מחלה שפיתח אחד ממשתתפי הניסוי. כעבור מספר ימים חידשה החברה את הניסוי בבריטניה ובמדינות נוספות, לאחר שהתברר מדובר בסיבוך נוירולוגי שאינו קשור לחיסון. עם זאת, הניסוי בארצות הברית טרם חודש, וכפוף לאישור של רשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA).

תגיות:חיסוןניסוינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה