חדשות בארץ

גנץ נגד נתניהו: "כל האופציות על השולחן, מציע לא לנסות אותנו"

בנאום בישיבת סיעת כחול לבן בכנסת, אמר שר הביטחון בני גנץ כי ידרוש שלא להאריך את מצב החירום המיוחד המגביל את ההפגנות. הוא הבהיר, כי סיעתו לא תתמוך בהצעת אי האמון הקונסטרוקטיבי של יש עתיד: "צעד של יחסי ציבור"

גנץ, ארכיון (צילום: אורן בן חקון, פול)גנץ, ארכיון (צילום: אורן בן חקון, פול)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שיגר היום (שני) מסר תקיף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולליכוד, על רקע המחלוקת בין שתי המפלגות בנוגע לתקציב המדינה. "הקווים האדומים שלנו ברורים", אמר בנאום בישיבת סיעתו בכנסת. "התקציב לשנת 2021 יעבור בכנסת עד דצמבר השנה".

"זה לא עניין פוליטי, זה לא עניין אישי. מדובר במצב חירום לאומי, שמחייב את העברת התקציב", הוסיף גנץ. "מי שינסה לגרור אותנו לתהום, ימצא אותנו חוסמים אותו מלעשות כן. כל האופציות יהיו על השולחן וכל החלופות השלטוניות ייבחנו – אני מציע לא לנסות אותנו".

"נכנסנו לממשלת החירום הזו מתוך ידיעה ברורה שאנחנו והליכוד לא מדברים באותה שפה בדיוק, לא מאמינים בכל אותו סט ערכים וסדר העדיפות שלנו רחוק מלהיות דומה. נכנסנו לממשלת החירום כי יש כאן מדינה אחת, עם אחד ומחויבות אחת בלבד – והיא לאזרחי מדינת ישראל. אני לעולם לא אעדיף את טובתי האישית על טובתה של המדינה. כחול לבן לעולם לא תיאבק על האינטרסים שלה אם הם באים על חשבון טובת המדינה. מי שינסה להעמיד את טובתו לפני טובת המדינה – ימצא אותנו מולו".

"עד לרגע זה, עשינו כל מה שיכולנו כדי לאפשר לממשלה הזאת לתפקד ולשים את טובת המדינה בראש סדר העדיפויות", המשיך גנץ. "קראו לנו בוגדים והבלגנו, קראו לנו חלשים והבלגנו, אמרו על מיליון וחצי מצביעים שלנו שהם סכנה למדינה והבלגנו. הפרק הזה תם ונשלם. לא תהיה יותר הבלגה, לא תהיה יותר שתיקה מול פגיעה בציבור שלם שהצביע לנו, לא תהיה שתיקה מול פגיעה בכל ציבור שהוא".

בהתייחסו למשבר הקורונה, אמר יו"ר כחול לבן כי ידרוש מחר בישיבת קבינט הקורונה שלא להאריך את מצב החירום המיוחד, המגביל את ההפגנות: "מי שירצה להפגין – יצטרך לעשות זאת בכפוף להוראות המקצועיות, ויוכל לעשות זאת בכל עת ובכל מקום". עוד הוסיף כי עמדתו בעניין זה "הייתה ברורה ונשארה ברורה: אני משוכנע בנחיצותה של זכות ההפגנה ובחשיבות קיומה, ואמשיך לעשות הכל על מנת לאפשר לכל אזרח להביע עמדתו בכל נושא כבסיס הדמוקרטיה המחייבת את כולנו ועליה נילחם".

"ככל שיתאפשר, אני מתכוון לפגוש את ראשי תנועות המחאה מתוך הבנה שבבסיסם הם נלחמים לצידנו על שמירת הדמוקרטיה ושלטון החוק, ואבקש מהם ואקרא להם לדאוג שיעשו זאת תוך שמירה על החוק, על בריאותם ועל בריאות הציבור".

שעה קלה לפני פתיחת כנס החורף של הכנסת, הבהיר גנץ כי סיעתו לא תתמוך בהצעת אי האמון הקונסטרוקטיבי של סיעת יש עתיד-תל"ם: "זהו צעד של יחסי ציבור ולא פעולה בעלת סיכוי, אבל אובדן האמון הציבורי בהנהגת המדינה אמור לשמש תמרור אזהרה בוהק לראש הממשלה ולכל חברי הממשלה".

את דבריו סיים גנץ בפנייה לליכוד: "ידי הושטה לניהול משותף ואחראי במשבר. ידי עדיין מושטת, אבל אני מקשיב גם לרחשי הציבור. ידי עדיין מושטת, אבל היא אינה ניתנת לכיפוף".

תגיות:בני גנץכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה