חדשות בריאות

פרופ' ברבש: "אם כבר עושים סגר – שיהיה סגר"

מנכ''ל משרד הבריאות לשעבר מתח ביקורת על אופיו של הסגר הכללי: "זה נראה לי פחות סגר ממה שדמיינתי לעצמי. הייתי רוצה לראות סגר של פסח"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ''ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' גבי ברבש, מתח הבוקר (רביעי) ביקורת על אופיו של הסגר הכללי שהוטל בסוף השבוע האחרון: "אני מסתכל מה קורה כשאני על הכביש, זה נראה לי פחות סגר ממה שדמיינתי לעצמי", אמר בריאיון לכאן ב'. "הייתי רוצה לראות סגר של פסח. ברור שהייתי מעדיף שלא יהיה סגר, אבל אנחנו רוצים להביא תוצאות. אם כבר עושים סגר – שיהיה סגר".

"זו הייתה טעות ללכת על תוכנית הרמזור, מהתחלה היה ברור שהיא לא רלוונטית במספרים האלה של התחלואה", הוסיף ברבש. "אם היינו נכנסים לסגר חודש קודם – היינו מצליחים לקבל תוצאות יותר טובות בסגר יותר קצר".

ברבש ציין כי הסגר צריך להוביל למצב בו תתאפשר קטיעה אפקטיבית של שרשראות ההדבקה. עוד הוסיף: "אני מקווה שלמדנו גם איך יוצאים מהסגר. זה אמור להבטיח לנו תקופה ארוכה של שגרת קורונה סבירה, כשבמקביל נכנס החיסון ונכנסים אמצעי בדיקה מהירים".

בהתייחסו למשך הזמן הרצוי של הסגר, הבהיר ברבש: "צריך להוריד את המספרים של הנדבקים החדשים ללא יותר מ-100. זה ייקח לפחות חודש. קשה לנבא, שכן אנחנו בסוג תחלואה שונה לגמרי מהגל הראשון. הפעם התחלואה הרבה יותר מפוזרת בכל הארץ".

בנוגע לעלייה הניכרת בתמותה כתוצאה מסיבוכי הקורונה, הסביר ברבש כי היא נובעת מהעלייה במספרי המאומתים החדשים: "ברגע שיש התפשטות כזו של הוירוס במדינת ישראל, והוא פוגע גם בגילאים מבוגרים – יש תמותה". הוא הוסיף, כי לא יתפלא אם חלק מהתמותה נובע מהעומס על המערכת: "אני חושב שהמערכת היום נותנת טיפול פחות טוב ממה שהיא נתנה לפני חודש. ככל שהמערכת מקבלת יותר חולים, היא מצליחה לתת טיפול פחות טוב".

תגיות:פרופ' גבי ברבשנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה