חדשות בארץ

חדשות החג: שיא במספר המונשמים, הקבינט ידון בהגבלות נוספות

ארצות הברית הודיעה על חידוש סנקציות האו"ם נגד איראן, בחריין סיכלה מתקפת טרור בגיבוי איראני, והתחזית: ירידה קלה בטמפרטורות. כל מה שחשוב לדעת

אא

שיאים שליליים בתחלואת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון), בצאת ראש השנה, כי מספר החולים הפעילים בישראל עלה ל-52,262 בני אדם. מצבם של 643 חולים מוגדר קשה, מתוכם 170 מונשמים. במהלך שתי היממות האחרונות נפטרו 40 חולים נוספים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מניין הנפטרים ל-1,236.

אתמול אובחנו 3,790 נשאי קורונה חדשים. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 42,605, ושיעור הבדיקות החיוביות הסתכם בכ-9.1%. מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 187,396 נדבקים, מתוכם החלימו 133,898.

הגבלות נוספות בדרך: קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחר כדי לדון בהחמרת תקנות הסגר. בין האופציות שיוצגו בפני השרים – צמצום נוסף בשוק העבודה, ומתן היתר עבודה למפעלים חיוניים בלבד; הגבלות נוספות על התפילה במרחב הציבורי; והגבלת ההפגנות.

"סנפבק": מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הודיע לפנות בוקר על חידושן של כל סנקציות האו"ם על איראן. המהלך האמריקני בא בהמשך להודעת הממשל בחודש שעבר על הפעלת מנגנון ה"סנפבק", הכלול בהסכם הגרעין, להחזרת הסנקציות על איראן, וזאת לאחר שמועצת הביטחון דחתה את דרישת ארצות הברית להאריך את אמברגו הנשק על משטר האייתוללות. רוב המדינות החברות במועצת הביטחון הביעו בחודש שעבר את התנגדותן לצעד האמריקני, בטענה כי ארצות הברית אינה זכאית להפעיל את המנגנון הכלול בהסכם הגרעין, שכן היא פרשה מההסכם לפני כשנתיים. 

שר החוץ גבי אשכנזי הגיב בצאת החג על המהלך האמריקני: "אני מודה לארצות הברית על מדיניותה הנחושה במועצת הביטחון, בהובלת הנשיא טראמפ ומזכיר המדינה פומפאו, למניעת הסרת אמברגו הנשק מעל איראן. אני קורא לכל מדינות העולם להתייצב לצד ארצות הברית, להימנע ממכירת אמל"ח לאיראן ולאכוף את הסנקציות במלואן". אשכנזי הוסיף וקרא למדינות ה-E3 – צרפת, בריטניה וגרמניה – לחזור בהן מהתנגדותן למהלך "ולפעול ליישום קפדני של משטר הסנקציות במסגרת הלאומית כמו גם באיחוד האירופי ובמנגנוני האו"ם".

שר הביטחון בני גנץ הוסיף: "‏גם בימים אלו, איראן ממשיכה להיות סכנה בינלאומית ואזורית. מנהיגיה מוסיפים לפתח את פרויקט הגרעין, ומפעילים גרורות טרור ברחבי המזרח התיכון. המשך הלחץ של הממשל האמריקאי מול התוקפנות האיראנית הוא כלי הכרחי, ואני מברך על המאמצים הבלתי מתפשרים כדי לבלום אותה ולקדם יציבות באזורנו".

מנגד, שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי "העולם אומר לא להחזרת הסנקציות של מועצת הביטחון". הוא הוסיף ותקף בחריפות את פומפאו: "מר 'שיקרנו, רימינו, גנבנו' מאיים להעניש את העולם, שמסרב לחיות ביקום המקביל שלו".

סיכול: משרד הפנים של בחריין הודיע היום, כי סיכל מתקפת טרור גדולה שתוכננה לצאת לפועל בתמיכת משמרות המהפכה האיראניים. על פי ההודעה, קבוצת טרור שכינתה עצמה "גדודי קאסם סולימאני" תכננה לפגוע במטרות ביטחוניות וציבוריות בבחריין ולהתנקש באישים שונים – כל זאת כנקמה על חיסולו של מפקד כוח קודס, גנרל קאסם סולימאני, על ידי צבא ארצות הברית בתחילת השנה. עוד עולה, כי בפרשה מעורבים 18 חשודים, תשעה מתוכם נמלטו לאיראן.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (שני) יהיה בהיר בדרך כלל. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, ותורגש הקלה מסוימת בעומסי החום.

ביום שלישי ימשיך להיות בהיר. לא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות.

ביום רביעי מזג האוויר ימשיך להיות בהיר. תורגש ירידה קלה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה. ייתכן גשם מקומי, ברובו קל. ביום חמישי תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות, ועדיין ייתכן גשם מקומי קל.

תגיות:איראןבחרייןמייק פומפאונגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה