ראש השנה

הרב הראשי לישראל: להצטרף למיזם תקיעת השופר המשותפת

הג"ר דוד לאו מברך על המיזם לתקיעת שופר משותפת ברחובה של עיר, בשעה 11 בבוקר, ביום השני של ראש השנה, וקורא להצטרף אליו: "זיכוי הרבים במצווה חשובה זו"

  • כ"ח אלול התש"פ
הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בעקבות החלטת הממשלה להטיל סגר בתקופת החגים, ההגבלות שהוטלו על תפילות במרחב הציבורי, ובשל הזינוק במספר של חולי הקורונה והמבודדים, הרב הראשי לישראל, הג"ר דוד לאו, קורא לרבני הקהילות ולבעלי התקיעה להצטרף למיזם של תקיעת שופר משותפת בבוקר היום השני של ראש השנה.

היוזמה נולדה על רקע פניות רבות שהגיעו לרבני קהילות ברחבי הארץ מציבור מסורתי, המקפיד לשמוע בכל שנה את קול השופר, בהן הובע החשש כי בגלל מגפת הקורונה לא יוכל להגיע השנה לבתי הכנסת או למקומות התפילה. ארגון "בנועם", בראשות הרב ישראל מאיר ריאני, יצא במיזם מיוחד, המעודד את כל בתי הכנסת והמניינים הפרטיים, בחצרות הבתים וכדומה, להשמיע תקיעת שופר בראש השנה, יום ראשון, בשעה 11:00 בדיוק. כך יוכל כל אדם, שרוצה לשמוע את קול השופר ולצאת ידי חובת המצווה, למצוא מניין קרוב או אף לשמוע את התקיעות כהלכתן ממרפסת ביתו. הרב ריאני אמר, כי המיזם עתיד לתת מענה לצורך חשוב של עשרות אלפי אנשים ברחבי הארץ, ובנוסף הוא מעניק דבר שחשוב לעם ישראל במיוחד בימים אלה – אחדות של כל עם ישראל, שישמע את תקיעות השופר באותה השעה בכל מקום בארץ.

במכתב ששלח לרב ריאני, בירך הרב הראשי את ארגון "בנועם" על היוזמה: "המציאות שנקלענו אליה בעת האחרונה שינתה את אורח החיים. גם סדרי התפילה מחייבים אותנו להיערכות אחרת. לצערי, על פי ההנחיות שיצאו על ידי מי שמנהל את המאבק בנגיף הקורונה, יוגבל מספר המתפללים בבתי הכנסת".

"מצוות היום בראש השנה היא תקיעת שופר. את מצווה זו לא יוכלו לקיים כל מי שלא יכול להתפלל עם הציבור בגלל שהוא נמצא בבידוד או שחלה ח"ו. יפה נטיתם על שכמכם, ארגון 'בנועם' בראשותך, ליתן מענה לציבור גדול והחלטתם להוציא את השופר לרחובה של עיר על מנת לזכות את הרבים במצווה חשובה זו".

"הצעתך לקבוע זמן קבוע בו יוכל הציבור לשמוע את התקיעות נכונה, ואני מחזק ידיכם בפעלכם. יש כמובן ליידע את הציבור על השעות המסוימות בהן תתקיימנה התקיעות. שומע תפילה ישמע קול תקיעותינו, ונזכה לרפואה שלמה לכלל ולפרט", חתם הג"ר לאו את מכתבו.

תגיות:תקיעת שופרהרב דוד לאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה