פעילות הידברות

קורע לב: ילד בן 10 מעביר דירה בשתיים בלילה

את המראה של ילד שעומד על המדרכה באמצע הלילה ומסביבו ארגזים, יצחק ממחלקת החסד של הידברות לא ישכח כל כך מהר.

  • כ"ח אלול התש"פ
אא

"אני רואה ילד בן 10 עם ערימה של ארגזים לידו", מספר יצחק ממחלקת החסד של הידברות, "זה היה בחודש אלול, אני חוזר ב- 02:00 בלילה מאמירת סליחות, ורואה על המדרכה ילד כבן 10 עם ארזים מסיבו, אני שואל אותו אם הוא צריך עזרה".

יצחק מדובב את הילד. הוא שואל אותו מה מעשיו בשעה כזו בחוץ, הילד מסביר לו שהוא מעביר את הדירה. "אני שואל אותו איפה אבא ואמא", יצחק מדווח לנו. הילד מספר לו שהם הלכו לחפש הובלה.

"אני לא יודעת מה חיפשנו באמת באמצע הלילה, כי זה לא שהיה לנו כסף להובלה" מספרת היום האמא בכאב. המשפחה הזו הייתה משפחה רגילה, עם חמישה ילדים, אבל הסיפור של המשפחה הזו התחיל להסתבך בעקבות תאונה שעבר האב. הוא היה בחור עובד ופעיל מאוד ביום יום, אך בוקר אחד הוא עבר תאונה שריסקה לו את הרגל וגרמה לו לאיבוד זיכרון ובעקבות כך, המצב הנפשי שלו התדרדר. הוא התקשה להתמודד עם הסיטואציה אליו נקלע, ואם המשפחה נשארה לטפל בו ובחמשת הילדים.

האב נזקק לטיפול שיקומי מיוחד שעלותו אלפי שקלים המתבצע בגרמניה. מצבם הכלכלי של המשפחה התחיל להיות קשה מאוד, התחילו לחזור להם צ'קים. "השיא היה כשבעל הדירה שלנו אמר לנו: זהו, עד כאן. היום אתם עוזבים" מספרת האמא עם דמעות בעיניים.

באותו הלילה יצחק וצוות מחלקת החסד של ארגון הידברות, התחילו להעביר את חפצים של המשפחה לביתו יצחק באופן זמני. ילדי המשפחה התגייסו למשימה, ונרדמו על הספות בביתו של  הפעיל המסור של מחלקת החסד. המשפחה התחילה להבין, שמכאן הם כבר לא לבד. מחלקת החסד דאגה למשפחה לבית ולתמיכה כספית חודשית, כדי שתוכל להתמודד עם השיקום של האב.

יו"ר ארגון הידברות, הרב זמיר כהן, שמתווה את הגישה של מחלקת החסד של ארגון הידברות - הסביר ליצחק את הקו המנחה של הארגון: "הדרגה הכי גבוהה בניתנת צדקה, היא להעמיד את האדם על הרגליים, שיצליח להתמודד בכוחות עצמו". 

היו שותפים עכשיו במבצע החסד המיוחד וקחו על עצמכם לפחות משפחה אחת לחג, לחצו כאן.

תגיות:פעילות הידברותמחלקת חסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה