פעילות הידברות

10 הדברים שלא ידעתם על מה שהידברות עושה בשבילכם, כל השנה

10 דברים מפתיעים, מרתקים, מרגשים ומסעירים שלא ידעתם. חפשו את הידברות של השנה החולפת, תש"פ, בין השורות

  • כ"ז אלול התש"פ
אא

אתר הידברות

שמה של העיר "ווהאן" שבסין, בה התפרצה הקורונה לראשונה, הוא בעצם ראשי תיבות של שלוש ערים שחברו לעיר אחת: וואצ'אנג, הנקו והניאנג.

גודלה של העיר וכמות התושבים בה הפכה אותה לעיר הבירה של מחוז חוביי והמאוכלסת ביותר במחוז כולו. בסך הכל מתגוררים בעיר, שגודלה הוא כ-8,494 קמ"ר, קרוב ל-12 מיליון איש, מה שאומר שאם כל תושבי העיר הופכים לגולשי הידברות, עדיין הם מהווים בקושי רבע מן הגולשים, על פי הנתונים האחרונים משיא עידן הקורונה.  

 

לומדים מרחוק

לפני יותר מ-400 שנה התקיימה באמריקה הצפונית מדינה שנקראה "מלכות המשנה של ספרד החדשה". בירתה הייתה מקסיקו סיטי. אנשי מלכות ספרד סחרו עם מלכת סיאם המצויה בדרום מזרח אסיה, בין היתר בצ'ילי ובפירות שונים. רק מאות שנים לאחר מכן, המדינות שהפכו להיות מה שאנו מכירים כמקסיקו ותאילנד, החליטו על ייסוד קשרים דיפלומטים ביניהם.

בניגוד לשנה רגילה, בה רבני הידברות נודדים ברחבי העולם, עוברים ממדינה למדינה, השנה, בשל מגפת הקורונה, היו תאילנד ומקסיקו כמעט המדינות היחידות בהן התקיים סמינר בהשתתפות מורנו הגאון רבי זמיר כהן.

בשל העדר הסמינרים, גדלה באופן משמעותי כמות השיעורים הנמסרים מרחוק.

 

עלוני הידברות

לפני כ-112 שנה, בסוף שנת תרס"ח, הסתובב ארכיאולוג בעיר פייסטוס, השוכנת בחוף הדרומי של האי כרתים, בתוך שרידי ארמון עתיק של העיר שנחרבה ברעידת אדמה. בתוכו הוא גילה דסקית קטנטנה, עליה מאוירים במעגלים איורים של סמלים שונים שהיו ככל הנראה מילים בתקופה בה נוצרה הדסקית (לפי הארכיאולוגים, היא מן האלף השני לבריאת העולם). הדבר המדהים שהתגלה הוא כי הצורות החוזרות על עצמן זהות לחלוטין, מה שמלמד שהן לא נוצרו ונכתבו בנפרד, אלא נעשו על ידי דפוס כלשהו.

דיסקית פייסטוס הנה הסימן הראשון שנגלה לדפוס. הסימנים הבאים בהיסטוריה היו לפני קרוב ל-1000 בסין ולפני כ-700 שנה על ידי יוהאן גוטנברג, ששמו נרשם על המצאת הדפוס.

מדי שבוע מדפיסים בישראל כ-224.000  עלוני הידברות, ובסך הכל במשך כשנה מופץ העלון הפופולארי ב-11.200.000 עותקים העולים על שולחנו של כל עם ישראל.

   

מחלקת החסד

הביטוי "אם אין לחם תאכלו עוגות", שמיוחס למלכת צרפת, רעייתו של לואי ה-16, והפך למונח שמסמל ניתוק של שלטונות עשירים מהבנת הקושי של העם, הוא תרגום לא מדויק של המקור בצרפתית "אם אין לחם, תאכלו בריוש" (מאפה צרפתי ידוע).

למעשה, הציטוט שהפך לאמרה הכי ידועה בשם המלכה, הוא משפט שנטבע בידי פילוסוף שנים רבות קודם לכן, וככל הנראה הוצמד בידי גורמים למלכה שביקשה לתמוך בעניי הממלכה, כדי להשחיר את שמה לבל תפגע בבני האצולה.

כך או כך, דבר אחד הוא ודאי אמיתי ומציאותי: ישנם כיום, כאן בארץ, ממש ליד הבית של כל אחד מאיתנו, משפחות שאין להן לחם לאכול, ועל עוגות הם אפילו לא חולמים.

אגף החסד של הידברות חילק השנה מאות סלי מזון וכרטיסי קניה, וסייע לאלפי ילדים לפתוח את שנת הלימודים ולקבל ארוחת צהרים חמה.

בשל הקורונה, הפכה חלוקת המזון למסובכת למדי, ולעיתים דרשה התמגנות של הצוותים.

שתזכו תמיד להיות מן הנותנים.

 

עולם הילדים

בתקופה הראשונה אחרי לידתם, תינוקות אולי בוכים פעמים רבות במהלך היום, אבל הבכי הזה הוא ללא דמעות, משום שבחודשים הראשונים, הנוזלים בעיניים שלהם מועטים, ומספיקים רק לשמור על העין שלא תתייבש. כעבור מספר שבועות, הם גם יתחילו לייצר דמעות, והבכי שלהם ייראה אחרת. אם אתם מאלו שכשהם מבקשים לספר ששנתם הייתה ערבה הם אומרים ש"ישנתי כמו תינוק", אז כדאי שתדעו הם ישנים אולי המון המון במצטבר, אבל לא מסוגלים לישון יותר משעתיים רצופות. טוב, את זה אתם ודאי יודעים ומרגישים.

בשנה החולפת זכינו להציל 1100 ילדים שנולדו אל עולם שבו דואגים להם מכל הלב, ולא מוותרים על אף אחד מהם.

גם ילדים גדולים זוכים לתשומת לב. בשנה החולפת הופקו בהידברות 583  תוכניות של תכנים מרתקים ומעצימים לילדים, המהווים אלטרנטיבה לתכנים הבעייתיים המוגשים לילדים בכלי התקשורת האחרים. בנוסף שודר והופק קייטנת הקיץ המשודרת של עונת הקורונה, בהשקעה של מאות אלפי שקלים.

 

אלפי קבלות

יד אליהו, מנורה מבטחים, נוקיה ובורשטיין, הם חלק משמותיו של האולם הענק בשכונת יד אליהו בתל-אביב, כפי שכונה לאורך השנים.

בעבר הוא היה הגדול בישראל, אך לפני מספר שנים נבנה בירושלים אולם גדול יותר. יש בו 10,383 מושבים, וזה עוד בלי לקחת בחשבון את האפשרות להפוך את כל המגרש עצמו לשטח עבור מקומות ישיבה, בדיוק כמו שעשו באירוע העצום של סיום לימוד הש"ס במסגרת הדף היומי שנערך עם הידברות בתחילת השנה, בהשתתפות גדולי וצדיקי הדור שליט"א.

אבל מה זה מספר המקומות מול מספר הקבלות שקיבלו על עצמם רבבת יהודים מרחבי העולם באותו ערב, בכמות שעוקפת משמעותית את מספר המשתתפים? ומה זה המספר שלהם לעומת כלל הקבלות שנתקבלו בשנה האחרונה במשדרים החיים והמרגשים של הידברות, להצלחת עם ישראל, בפרט בהתמודדות עם הקורונה? מספר הקבלות עמד על מעל 13 אלף קבלות.

וזה עדיין לא נגמר.

 

השידורים החיים

ישנם מספר אירועים בעולם, בהם כלי התקשורת בעולם שידרו ברצף יום אחר יום. השיא המשודר הוא בפיגועי נפילת התאומים, אז שידרו רשתות התקשורת בארצות הברית במשך כ-90 שעות ברציפות ללא כל עצירה, גם לא להפסקות המקובלות. ארבעת ימי השידור הללו, שלא עצרו לאורך כל שעות הלילה, עקפו בארצות הברית את השיא הקודם של השידורים, שהתרחש אחרי רצח הנשיא ג'ון קנדי, אז שידרו העיתונאים לאורך ארבעה ימים במשך כ-50 שעות בלבד, זאת משום שבניגוד לאסון התאומים, בשעות הלילה הופסקו השידורים עד לבוקר. 

בשנת תש"פ, ערוץ הידברות המשדר יהדות ותורה לאורך היממה ומגיע למאות אלפי בתי אב בישראל, החל לשדר משדרים חיים מנקודות שונות ברחבי הארץ. 220 משדרי חיזוק שהופקו השנה, שודרו בין היתר מציון הרשב"י במירון, הכותל המערבי, מערת רבי שמעון בפקיעין, הכנסת ספר התורה לעילוי נשמת החייל עמית בן יגאל הי"ד, ועוד ועוד.

בעזרת השם, בשנה הבאה אמור להישבר השיא, עם כמות גדולה בהרבה של משדרים חיים, שהפקתם מהווה מבצע מיוחד לצוות השידורים של הידברות בכל פעם מחדש.      

 

מחלקת שבויות

יש אומרים שהצום המוסלמי העשוראא - זה שהסונים רואים בו צום רשות המבטא אדיקות דתית, והשיעים רואים בו יום אבל על אחד ממנהיגיהם – לקוח מיום הכיפורים היהודי. אך רבים בעולם המוסלמי מביעים התנגדותם לעמדה זו.

השנה ישנן בישראל הרבה נשמות יהודיות רבות שבעבר צמו את יום הכיפורים, והיום אולי צמות את העשוראא. יותר מדי.

במחלקת התבוללות בהידברות חל גידול של כ- 35% בפניות, המחלקה הצילה מספר רב של יהודים ויהודיות משבי בגוף ובנפש, בפעילויות שונות שחלקן מסוכנות וחשאיות במיוחד, תוך מסירות נפש, בהתאם להכוונת גדולי ישראל.

 

70 השאלות הקשות

"מבחן טיורינג" הוא שמו של מבחן שהמציא המתמטיקאי הבריטי טיורינג, והוא משמש מעין מבדק שבוחן האם למכונה יש "שכל". המבחן נעשה על ידי חוקר המשוחח בכתב עם שני גורמים שאינו רואה: האחד הוא בן אנוש והשני מחשב. אם הוא אינו בטוח בוודאות מיהו האדם ומיהו המחשב, זה אומר שהמחשב עבר את המבחן בהצלחה. עד עצם היום הזה, אף מחשב בעולם לא הצליח לעבור את מבחן טיורינג.

פעולות דומות נוקטים היום אתרים טכנולוגיים שמבקשים לדעת שהמשתמש בהם אינו מחשב או רובוט, והם מבקשם הקשת מספרים המוצגים באופן מעוות על המסך, או מבקשים לסמן רק חלק מתמונה שלימה, דברים שרובוט יתקשה לעשות.

הביקורת על מבחן טיורינג טענה כי אם לא ניתן להבדיל בין אדם לבין מחשב, אין זה אומר שהמחשב הוא בעל "שכל". הדוגמה שהוצגה כדי להמחיש טעות זו נקראה "החדר הסיני". לאדם שהוכנס לחדר עם חלון קטן הוגשו רשימת תשובות ממוספרות בסינית, ובכל פעם שהוכנסה בחלונו שאלה בסינית, הוא הגיש את התשובה המתאימה לפי מספר השאלה. גם אם נראה שהוא מבין מהי השאלה ונותן תשובה הולמת, הרי שאותו אדם כלל אינו דובר סינית, אלא שהוא פועל טכנית לפי ההוראות, ותו לא.

אמנם איננו מנסים לעבור את מבחן טיורינג, אך בשנה הבאה יצא לאור הפרויקט העוצמתי של הסמינר האינטראקטיבי, שבעז"ה יהווה עולם שלם של יהדות המוצגת באופן הדיגיטלי המתקדם ביותר, בו יקבל כל אדם תשובות ל-70 השאלות הגדולות ביהדות, בשלל ווידג'טים של תוכן מושקע, בטקסט ובווידיאו. 

 

היו גם אתם שותפים

בתחילת השנה שעברה, חתמו שותפי הידברות על היותם מיליונרים בזכויות, ולו רק בגלל מספר הנכנסים מדי יום לאתר הידברות או למערכת השו"ת העומדת כיום על 195.436 תשובות בנושאים רבים ומגוונים עם מנוע חיפוש ייחודי. מה שהם לא ידעו, וגם אנחנו לא, זה שהם יהפכו למיליארדים בזכויות. 

בשל הקורונה, חל מהפך בלתי נתפס בכמות היהודים המבקשים להתקרב, לשמוע על יהדות ולהיעזר בהידברות.

פשוט לא ניתן להסביר את היקף הפעילות של הידברות, על המחלקות השונות הפעילות יום יום. קחו למשל את כמות הבתים שניצלו מפירוק – במיוחד סביב המתחים שהגבירה הקורונה - וזכו לליווי של יועצי שלום בית; את נערות שניצלו מנשירה; את אלו שנעזרו נפשית; את הרבנים ששידרו שיעורי תורה מביתם, כמו גם האולפנים הזמניים שהוקמו בבתי חלק מהם; את האולפן החדש של הידברות שכבר הפיק מאות שעות של תורה, כמו גם את תוכניות הילדים ואת קייטנת הקיץ שהצילה ילדים ונערים משעות של בטלה מול תכנים פסולים בכלי התקשורת הכלליים, ועוד ועוד ועוד ועוד. 

אולי באמת לא נצליח לדעת הכל.  

סך שעות התורה שנצפו ונשמעו בשלל הדרכים השונות להפצת היהדות בשנת התש"פ היה כ-3.125.368 מיליון שעות!

בואו נודה יחד לבורא עולם שזיכה אותנו ואותכם בזכויות אדירות שכאלה. נתפלל יחד שבשנה הבאה נצליח להמשיך ולהגדיל את זיכוי הרבים הגדול בעולם! 

אל תחכו לרגע האחרון.

פנו עכשיו למוקד הזכויות בטלפון 073-222-1212, או הצטרפו ל"כתב השותפות" ותפתחו לעצמכם שנה טובה ומתוקה באמת, עם שפע ברכות וישועות, בריאות ושמירה, כמו שהבטיח הבורא יתברך. אתם אלו שבזכותם עוד אלפי יהודים יחזרו לדרך הטובה.

הפעם, כבר לא מוותרים על שנה טובה.

לפרטים ולהצטרפות, לחצו כאן.

תגיות:חסדהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה