ראש השנה

המיזמים שיעזרו לכם לשמוע תקיעות שופר בראש השנה

הסגר וההגבלות שמוטלים עלינו בעקבות הקורונה מובילים לקושי רב אצל אנשים המעוניינים להגיע לתפילות החג, ובעיקר לשמוע את תקיעות השופר כהלכתן. אלה המיזמים שיסייעו לכם

  • כ"ו אלול התש"פ
(צילום אילוסטרציה: הדס פרוש / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

אם בשנים כתיקונן, בתי הכנסת מתמלאים בימים הנוראים גם באנשים שלא מגיעים לבתי הכנסת בימים רגילים, ותקיעות השופר נשמעות להמונים שמגיעים לקיים את המצווה כהלכתה, הרי שהשנה, המצב מונע את ההתקהלויות הגדולות בבתי הכנסת. המניינים מצומצמים ובמקרים מסוימים לא מתקיימים כלל, ואנשים נותרים תוהים – כיצד יוכלו להתפלל את תפילותראש השנה ויום הכיפורים? ובעיקר – כיצד יוכלו לשמוע את תקיעות השופר כהלכתן?

ברחבי הארץ קמו בשבועות האחרונים מיזמים שונים, שנועדו לסייע לכל אחד ואחת לקיים את מצוות היום בצורה טובה.

 

בנועם: תקיעת שופר בשעה 11:00

ארגון "בנועם", בראשות הרב ישראל מאיר ריאני, יצא במיזם מיוחד אשר מעודד את כל בתי הכנסת והמניינים הפרטיים בחצרות הבתים וכדומה להשמיע תקיעת שופר בראש השנה, יום ראשון בשעה 11:00 בדיוק. המיזם כולל בתוכו בתי כנסת ומניינים הנערכים על פי כל ההנחיות של משרד הבריאות, והוא מוודא כי בכל מקום שבו תיערך התכנסות לשם תפילות החג – תהיה גם תקיעת שופר כללית בדיוק באותה השעה. כך יוכל כל אדם שרוצה לשמוע תקיעות שופר למצוא מניין קרוב או אף לשמוע את התקיעות כהלכתן ממרפסת ביתו. הרב ריאני אמר על המיזם הזה כי הוא עתיד לתת מענה לצורך חשוב של עשרות אלפי אנשים ברחבי הארץ, ובנוסף, שהוא מעניק דבר שחשוב לעם ישראל במיוחד בימים אלה – אחדות של כל עם ישראל, שישמע את תקיעות השופר באותה השעה בכל מקום בארץ.

 

המיזם ברחובות

בעיר רחובות נוסף מיזם ייחודי, בהובלת האגף לתרבות יהודית בעירייה. ברחובות עתידות תקיעות השופר להישמע בעז"ה בראש השנה, יום ראשון, בשעה 17:00 בדיוק, מכל בתי הכנסת והתכנסויות התפילה במרחב הפתוח. עיריית רחובות אף קראה לבעלי תוקע להצטרף למיזם ולסייע לזיכוי הרבים בכך שיגיעו לתקוע בשופר במניינים הרבים ברחבי העיר.

לטובת כל האנשים שיוזמים מניינים לתפילות ולתקיעות שופר בחג, נציין כי תקיעות השופר צריכות להיערך במרחק זו מזו, כלומר כל בעל תוקע צריך לוודא שאינו תוקע בסמוך מדי לאחרים שתוקעים בשופר, כי אם יתערבבו הקולות – הציבור לא יוכל לצאת בכך ידי חובה.

 

המלך בשדה

תקיעות שופר במרחב הציבורי יש, אבל מה לגבי תפילות במניין? ארגון "קול דודי", בראשות הרב דוד אטדגי, ובשיתוף עם ארגון הידברות, יצא במיזם ייחודי, "המלך בשדה" – מיזם המרכז מידע על התכנסויות תפילה ברחבי הארץ, ודואג גם לארגון של נקודות נוספות לתפילה ולתקיעות שופר במגוון מקומות בכל רחבי הארץ, אם במרחב הציבורי ואם במבנים פרטיים או מבני ציבור שיועדו והותאמו לצורך כך. קו הטלפון של המיזם מאפשר לכל אדם למצוא מניין שנמצא בסמוך למקום מגוריו, ולהתעדכן בשעות התפילה ותקיעת השופר במקום. המיזם גם קורא לגבאים, בעלי תפילה, קוראים בתורה ובעלי תוקע לפנות אל הקו הטלפוני של המיזם ולסייע בארגון נקודות תפילה נוספות, לטובת אלפי היהודים הצמאים לתפילות ראש השנה.

להשתתפות במיזם ולקבלת מידע, לחצו כאן, או התקשרו לקו הטלפוני של המיזם: 086-33-88-06

תגיות:ראש השנהתקיעת שופר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה