חדשות בריאות

הסגר הלילי ביישובים האדומים נדחה, ייכנס לתוקף מחר ב-19:00

בשל עיכובים בסיכום רשימת היישובים האדומים עליהם יוטל הסגר הלילי, הודיע משרד הבריאות על דחייתו ביממה. הרשימה הסופית של היישובים תפורסם לאחר שתאושר על ידי ועדת השרים לאזורים מוגבלים

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

הסגר הלילי ביישובים האדומים, שהיה אמור להיכנס לתוקף החל מהערב (שני), נדחה למחר, וזאת בשל עיכובים בגיבושה של רשימת היישובים. ממשרד הבריאות נמסר, כי הוא "מקיים החל מאמש התייעצות עם ראשי הערים בהן תוכנן לחול סגר לילי על פי החלטת ועדת השרים להגבלות מאתמול. בד בבד, לאורך כל היום גורמי המקצוע במשרד בודקים את נתוני הערים. נוכח התמשכות הליכי ההתייעצות, הסגר ייכנס לתוקף החל ממחר בשעה 19:00, במקום מהערב".

הרשימה הסופית של היישובים עליהם יוטל הסגר הלילי תפורסם לאחר אישור ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים, הצפוי להתקבל הלילה.

ועדת השרים אישרה אמש את המסגרת הכללית של ההגבלות שיוטלו על היישובים האדומים, בהתאם להצעה שהביא בפניה ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי ההחלטה, מוסדות החינוך ביישובים אלו יישארו סגורים, למעט מסגרות החינוך הבלתי פורמליות. במהלך שעות היום יפעלו העסקים והמסחר כרגיל. התנועה בתוך היישובים תתנהל כסדרה, וכן תתאפשר הכניסה והיציאה מהם. החל מהשעה 19:00 בערב ועד השעה 05:00 בבוקר יוטל סגר לילי: היציאה מהבתים תוגבל עד למרחק של 500 מטרים, למעט לשם הצטיידות במזון ולצרכים רפואיים. בנוסף, עסקים שאינם חיוניים ייסגרו.

בתום הישיבה, פרסם נתניהו הודעה ברשתות החברתיות, בה כתב: "אזרחי ישראל, אני מבקש לעדכן אתכם על ההחלטה שוועדת השרים קיבלה הערב. ביממה האחרונה התווספו עוד עשר ערים לרשימת הערים האדומות, והגענו כבר ל-40 ערים אדומות. לאור זאת המליצו הגורמים המקצועיים להטיל סגר לילי אחיד על כל הערים הללו ולסגור בהן את מערכת החינוך, בנוסף להגבלות ההתקהלות".

"אני יודע שההגבלות האלה לא קלות, אבל במצב הקיים אין מנוס מהן", הוסיף נתניהו. "אומנם התמותה בישראל עדיין מהנמוכות בעולם, עם כל הצער על כל אובדן חיים, ומספר החולים הקשים עדיין יציב – אך לא לעולם חוסן. גורמי המקצוע מזהירים, שבמצב התחלואה הגבוה בישראל המגמה עלולה להתהפך בכל רגע, עם תוספת מסוכנת של חולים קשים ונפטרים וסכנת קריסה של הצוותים הרפואיים המטפלים בקורונה בבתי החוליםלאור הנתונים וההמלצות הללו, ההחלטה הערב הייתה שקולה, אחראית ומחויבת המציאות. נמשיך לנקוט בצעדים אחראיים הנדרשים על מנת לשמור על הבריאות, על החיים ועל הכלכלה".

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור בדיקות הקורונה החיוביות זינק אתמול ל-12.3%. מספר הנדבקים המאומתים החדשים עמד על 2,257 – נתון נמוך יחסית מהמספרים הגבוהים שנרשמו בשבוע שעבר, אולם הוא מיוחס למספר הנמוך של בדיקות שפוענחו אתמול – 19,353.

27,099 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 934 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים עלה ל-476, ועלייה נרשמה גם במספר המונשמים העומד על 137. מחצות נפטרו שלושה חולים נוספים, ובכך עלה מניין הנפטרים ל-1,022. מפרוץ המגפה אובחנו בישראל 131,970 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 103,849.

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה