חדשות בריאות

פרופ’ ברבש: "מספיק עם המשחקים, צריך לחזור לסגר מלא"

ברקע הזינוק בתחלואת הקורונה, מתח פרופ' גבי ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, ביקורת נוקבת על ניהול המאבק בנגיף: "כל מדינת ישראל צבועה היום באדום. צריך לעבוד כמו שצריך, מסודר, מלא. את הפרטאץ' הישראלי צריך לעצור אחת ולתמיד"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ברקע ההחמרה בתחלואת הקרונה, קרא הבוקר (חמישי) הפרופ' גבי ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, להטיל סגר מלא בישראל, בדומה לסגר שהוטל בפסח. "הוירוס הזה יזהה כל סדק במערכת שלנו וייכנס בו. אין לנו אפשרות לשחק יותר. מספיק", אמר בריאיון לגלי צה"ל.

"אין סיכוי לפתור את הבעיה עם תוכנית הרמזור, זו תוכנית חשובה לשלב יותר מאוחר", הוסיף ברבש. הוא הסביר כי התוכנית ממוקדת בערים האדומות, בעוד הבעיה כעת רחבה הרבה יותר: "אני חושב שכל מדינת ישראל צבועה היום באדום. צריך להיות כנים ואמיצים, ולהגיד: 'טעינו איפה שפתחנו, אנחנו משלמים את המחיר'. אף מדינה נורמלית בעולם המערבי לא הייתה נמנעת מסגר, כבר מזמן".

ברבש, שהיה אחד המועמדים לתפקיד ממונה הקורונה, מתח ביקורת חריפה על ניהול המאבק בנגיף: "אין משחקים. נגמר הסיפור שפותחים ככה או ככה, שמערכת החינוך תיפתח עם קפסולות או בלי קפסולות. כבר למדנו לאן החוכמות של ישראל מביאות אותנו. עכשיו צריך לעבוד כמו שצריך, מסודר, מלא. לגמור את הסיפור הזה פעם אחת ולתמיד, ולצאת עם מערך חקירות אפידמיולוגיות מסודר בכדי לנהל את זה כמו שצריך. את הפרטאץ' הישראלי צריך לעצור אחת ולתמיד".

"צריך להגדיר לאן הולכים. הדבר האחרון שאתה רוצה זה ללכת לחצי סגר ולגלות בעוד שבועיים-שלושה שלא השגת את מה שאתה רוצה", המשיך ברבש. "כשאני שומע שמדברים על 500-400 נדבקים ביום, עוברת לי צמרמורת. אני מבין לאן הם הולכים עוד פעם. זה שוב מריחה של דברים. פה צריך להגיע להכחדה של ההתפשטות, לעשרות נדבקים ביום, אחרת אנחנו מתחילים את הכל מחדש".

על פי העדכון האחרון שנמסר ממשרד הבריאות, הנכון לשעה 10:25, אתמול אובחנו 3,150 נדבקים חדשים – שיא שלילי חדש במספר הנדבקים היומי מפרוץ המגפה. תוצאותיהן של 34,324 התקבלו, ושיעור הבדיקות החיוביות זינק לכ-9.6%. מספר החולים הפעילים עומד על 23,938. מצבם של 426 חולים מוגדר קשה, ביניהם 124 מונשמים. ביממה האחרונה נפטרו 13 חולים נוספים, ובכך עלה מניין הנפטרים ל-976. מאז תחילת ההתפרצות, אותרו 122,799 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 97,885.

קבינט הקורונה יתכנס בצהריים, כדי להחליט על הרחבת רשימת היישובים האדומים, בהם התחלואה גבוהה במיוחד. הרשימה תכלול כ-30 יישובים, ביניהם הערים בני ברק, טבריה, אלעד ונצרת. 12 שכונות בירושלים, רובן במזרח העיר, יוכנסו אף הן לרשימה. על פי הדיווח בחדשות 12, שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, יציעו לשרים להטיל סגר כללי על שמונה הערים האדומות ביותר, ולהטיל עוצר לילי בשאר הערים האדומות. גורם בכיר במשרד הבריאות העריך, כי אם לא יחול שיפור במצב התחלואה – לא יהיה מנוס מהטלת סגר מלא ברחבי המדינה.

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' גבי ברבש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה