חדשות בעולם

דיווח בגרמניה: חיזבאללה רכש מאיראן מאות טונות של החומר שגרם לפיצוץ בביירות

העיתון הגרמני "די וולט" חשף, כי חיזבאללה רכש מאיראן בשנים 2014-2013 מאות טונות של אמוניום חנקתי. האחראי לביצוע העסקה מהצד האיראני היה קאסם סולימאני, שחוסל בתחילת השנה על ידי ארצות הברית. על אף החשיפה, העיתון הגרמני לא הצליח להוכיח כי קיים קשר ישיר בין חיזבאללה והחומר שהתפוצץ בתחילת החודש בנמל ביירות

ההרס בנמל ביירות (צילום: Zaatari Lebanon/Flash90)ההרס בנמל ביירות (צילום: Zaatari Lebanon/Flash90)
אא

ארגון חיזבאללה רכש מאיראן מאות טונות של אמוניום חנקתי – החומר שגרם בתחילת החודש לפיצוץ אדיר בנמל ביירות, והביא למותם של מאות אנשים ולפציעתם של אלפים. כך דיווח אתמול (רביעי) העיתון הגרמני "די וולט".

כזכור, הארגון השיעי הכחיש נמרצות כי האמוניום החנקתי שהתפוצץ בבירת לבנון שייך לו. על פי הדיווח, המסתמך על מקורות מודיעיניים במערב, האחראי לביצוע העסקה מהצד האיראני היה מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, שחוסל בתחילת השנה בעיראק בפעולה אמריקנית.

מהמידע המודיעיני שהובא בעיתון הגרמני עולה, כי משלוח ראשון ובו 270 טונות, נשלח ללבנון ביולי 2013 באמצעות מטוסים איראניים השייכים למשמרות המהפכה, ותמורתו שילם חיזבאללה כ-180 אלף אירו. בחודש אוקטובר באותה שנה הועבר משלוח במשקל דומה, שעלותו הסתכמה בכ-140 אלף אירו. משלוח נוסף הגיע באפריל 2014; המחיר ששולם עבורו מוערך בכ-60 אלף אירו, ומשקלו נע בין 90 ל-130 טון. שני המשלוחים האחרונים הגיעו בדרך הים ובדרך היבשה.

עוד נטען בדיווח, כי אחד המעורבים בעסקה הוא מוחמד קסיר בן ה-57, אחראי לוגיסטי בחיזבאללה, ששמו מופיע ברשימת המבוקשים של ארצות הברית. קסיר נחשב לדמות מרכזית במשולש היחסים חיזבאללה-איראן-סוריה. אחיו אחמד נחשב למחבל המתאבד הראשון של חיזבאללה: הוא ביצע בנובמבר 1982 את פיגוע משאית התופת, שגרם לקריסת בניין הממשל הצבאי הישראלי בצור שבלבנון. בפיגוע נהרגו 76 אנשי ביטחון ישראליים ו-15 עצירים לבנוניים. החומר בו נעשה שימוש לצורך פיצוץ הבניין היה אמוניום חנקתי.

הפיצוץ, שאירע ב-4 באוגוסט בנמל ביירות, נגרם כתוצאה משריפה שפרצה במחסן בו אוחסנו כ-2,750 טונות של אמוניום חנקתי – חומר המשמש כדשן בענף החקלאות, אולם נעשה בו שימוש גם לצורך הכנת חומרי נפץ מאולתרים. החומר הוחרם מספינה שהגיעה לנמל לפני שש שנים, אולם לא פונה מהמקום ואוחסן במחסן ללא פיקוח ובקרה נאותים. על אף החשיפה אודות משלוחי האמוניום החנקתי שהגיעו לידי חיזבאללה, "די וולט" לא הצליח להוכיח כי קיים קשר ישיר בין ארגון הטרור ובין החומר שאוחסן בנמל.

תגיות:איראןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה