חדשות יהדות

מקווה בור על בור הראשון במזרח אפריקה

שליחי חב"ד באתיופיה הצליחו סוף כל סוף לבנות מקווה טהרה בור על בור ראשון באזור כולו

  • כ"ח אב התש"פ
אדיס אבבה, אתיופיה (צילום: shutterstock)אדיס אבבה, אתיופיה (צילום: shutterstock)
אא

השבועות האחרונים באתיופיה התאפיינו בלא מעט מהומות, אך בצל ההפגנות והמהומות בכבישים, הצליחו שליחי חב"ד להגיע למאורע היסטורי ומרגש – מקווה טהרה לנשים, מלא במי גשמים.

התהליך לא היה פשוט. הזחלת מי הגשמים לבור הטבילה דורשת בדיקה של רב מומחה, אך הבאה של רב למקום היתה בעייתית במיוחד בתקופה זו – הבאה של רב לאירופה מסוכנת הן בשל הסכנה ברחובות של אתיופיה, והן בגלל נגיף הקורונה המשתולל בעולם כולו. דרך אפשרית אחרת לבצע את הבדיקה של הרב היא באמצעות שיחת וידאו, אך בצל המהומות, הממשלה באתיופיה ניתקה את החיבורים לרשת בכל המדינה בכל פעם שבה פרצו מהומות, כך שגם שיחה כזו הוותה מהמורה שקשה לדלג מעליה.

עם זאת, שליחי חב"ד במקום הצליחו בדרך כלשהי להתחבר לשיחת וידאו נדירה עם רב מומחה, שבדק את הבור ואת הזחלת המים ואישר את כשרותו של המקווה.

מספר ימים בודדים לאחר השלמת התהליך, קבלה שליחת חב"ד באתיופיה שיחת טלפון מאישה מהקהילה במקום, אשר שאלה אותה מהן האופציות לטבילה באדיס אבבה, בירת אתיופיה... השליחים חשו כי מדובר ממש בהשגחה פרטית, וכעת המקווה אינו רק כשר, אלא גם פעיל. אמנם עדיין יש צורך בהשלמות אחרונות, כמו גוף חימום למי המקווה, משאבת מים וגם חדר המתנה מתאים וכו', אך כעת, במקום לטפול באגמים ובנהרות תוך קשיים רבים, נשות הקהילה יכולות להגיע לטבול במקווה מהודר ומסודר, וזכות לקיים את מצוות הטהרה בהידור ובשלמות.

תגיות:אתיופיהמקווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה