חדשות בארץ

זוהר: מעולם לא רציתי להדיח את שאשא ביטון מוועדת הקורונה

ההודעה של זוהר כי הוא מנסה למנוע את הדחתה באה ברקע הקשיים הכרוכים בהדחתה, שדורשת את אישור ועדת הכנסת וכן את כינוס ועדת הקורונה כדי לאשר את החלפתה ביו"ר אחר. בכחול לבן מעריכים כי המהלך גם עשוי לאותת על כוונה אפשרית של נתניהו לרצות את שאשא ביטון, לשעבר חברת סיעת כולנו, בניסיון אפשרי להקים ממשלה חלופית עם ימינה, ויצטרך שהיא תצביע בעד המהלך

זוהר בוועדת הקורונה (צילום: עדינה ולמן, ערוץ הכנסת)זוהר בוועדת הקורונה (צילום: עדינה ולמן, ערוץ הכנסת)
אא

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר היום (שני) כי בשום שלב לא התכוון להדיח את חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון מראשות ועדת הקורונה, וכי הוא פועל מול ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת להביא לפשרה שתמנע את הדחתה. זוהר אמר בריאיון לגלי צה"ל כי "ציירו את זה בתקשורת כאילו אני המדיח הסדרתי, זה פשוט שקר מוחלט. בשום שלב לא רציתי להדיח את יפעת שאשא-ביטון". בשבוע שעבר הודיע זוהר במכתב שהעביר לשאשא ביטון כי סיעת הליכוד החליטה על הדחתה מראשות ועדת הקורונה, אחרי שהצביעה נגד עמדת הממשלה על סגירת בריכות השחייה וחדרי הכושר.

שאשא ביטון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)שאשא ביטון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

ההודעה של זוהר כי הוא מנסה למנוע את הדחתה באה ברקע הקשיים הכרוכים בהדחתה, שדורשת את אישור ועדת הכנסת וכן את כינוס ועדת הקורונה כדי לאשר את החלפתה ביו"ר אחר, אחרי שבכחול לבן הודיעו כי לא יתנו יד למהלך שיביא להדחתה בשל מה שהם כינו "חשיבות תפקודה של הכנסת כגוף מפקח". עם זאת, בכחול לבן מעריכים כי המהלך גם עשוי לאותת על כוונה אפשרית של נתניהו לרצות את שאשא ביטון, לשעבר חברת סיעת כולנו, בניסיון אפשרי להקים ממשלה חלופית עם ימינה, ויצטרך שהיא תצביע בעד המהלך.

שאשא ביטון צפויה להיפגש היום עם נתניהו, והערכות הן כי חרב ההדחה תומר בסנקציה שתמנע ממנה להגיש הצעות חוק למליאת הכנסת. בנוסף, היא תידרש להגיע לסיכומים עם הממשלה לפני שהיא מפילה את החלטותיה בוועדה. אולם, בלאו הכי סמכויותיה של הוועדה בראשותה לאשרור תקנות החירום נלקחו ממנה עם אישור חוק הקורונה הגדול בשבוע שעבר, בין היתר בעקבות החלטתה לפסול את ההגבלות שהחליטה הממשלה בצווי חירום.

זוהר, שאמר לה לאחר אותה ישיבה כי "את גמרת", אמר היום כי הכעס שהפנה כלפיה באותה ישיבה הייתה על כך "שהיא קיבלה החלטה באופן חד-צדדי. הייתי חייב להטיל סנקציות כי היא נעדרה שבוע שלם מהצבעות בלי תיאום איתי. עובדתית, אחרי שבועיים היא עוד לא הודחה מתפקידה". יו"ר הקואליציה הוסיף כי "פניתי לראש הממשלה, לנסות לייצר בינו לבינה פשרה. אם אצליח בכך אוכל להיות מרוצה שהיא נשארה בתפקידה".

בשבוע שעבר תקפה שאשא ביטון את זוהר ונתניהו על ההחלטה להדיחה וטענה כי היא נובעת מהרצון של השניים "למנוע הקשבה לציבור ולמנוע השמעת קולות אחרים". לדבריה, "זו החלטה שמטרתה למנוע דיונים רציניים ושיח. אני שמחה שפתחתי את הוועדה גם בפני הציבור בשקיפות, ברצינות, בהקשבה מלאה ואני מתחייבת להמשיך לפעול כך גם בעתיד בכל מקום שאהיה".

תגיות:מיקי זוהריפעת שאשא ביטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה