נפלאות הבריאה

לראות את הבורא יתברך עין בעין: מי מפיח חיים בזרועות שכוכב הים משיל מגופו? 

אחת התופעות היותר מפעימות שהתגלו במדע היא יכולת פנומנלית שנתן הבורא יתברך שמו בכוכבי הים. תופעה זו נקראת רגנרציה, שמשמעותה בתרגום חופשי - התחדשות

אא

אחת התופעות היותר מפעימות שהתגלו במדע היא יכולת פנומנלית שנתן הבורא יתברך שמו בכוכבי הים. תופעה זו נקראת רגנרציה, שמשמעותה בתרגום חופשי - התחדשות. 

בעולם קיימים למעלה מ-2000 סוגים של כוכבי ים שלרובם מכנה משותף של חמש זרועות, אך לחלקם אף יותר. אמנם אין להם מוח במובן הפשוט של המילה, אך ההתנהגות הזו מעידה כי יש מישהו חכם שעומד מאחורי הבריה הזו, ו'מתפעל' אותה כרצונו. שאחרת, איך ניתן להסביר את התופעה המדהימה שבה כוכבי הים 'משילים' מגופם זרועות כשכבר אין להם שימוש בהן. 

וכאן בעצם מתגלה הבורא יתברך במלוא הדרו: זואולוגים גילו כי כוכבי הים מגדלים זרוע אחרת במקום זו שהשילו, במה שהמדענים מכנים 'כושר החלמה', אבל זה עוד לא הכל. 

מה קורה עם הזרועות הללו לאחר שהן נפרדו מהגוף שהזין אותן? מסתבר שגם להן יש 'חיים' משל עצמן, כפי שתראו בסרטון המדהים הזה של ה-BBC. "גם לאחר היפרדותן מהגוף, נדמה שלזרועות הללו יש חיים משלהן". יתירה מכך, במינים מסוימים של כוכבי ים, הזרועות הללו מצמיחות גוף משלהן, זאת אומרת כוכב ים חדש. 

רוצים עוד כמה עובדות מדהימות על כוכב הים? הרי הן לפניכם:

1. כוכבי הים הם טורפים, אך כשהטרף גדול מדי וכוכב הים לא מצליח לבלוע אותו, הוא מוציא את הקיבה שלו החוצה, אל מחוץ לגופו, עוטף את הטרף בריר מיוחד מתוך קיבתו ומעכל אותו בצורה כזו, מחוץ לגוף (!).

2. על כל זרוע של כוכב הים יש שתי שורות של רגליים זעירות שמכילות אלפי צינורות דקיקים של מים. תפקיד המים למתוח את הרגליים באופן כזה שיוכלו 'להישלף' מחוץ לגוף בעת הצורך, בעזרת כפתור שנמצא בקצה של הרגל ונצמד לקרקע או למצע אחר. 

3. אמנם לכוכבי הים אין עיניים, אך הזרועות שלהן משמשות גם במקום עיניים היות ובקצה של כל אחת מהן מצויה עין שמסוגלת לראות גם בחושך. 

4. בישראל קיימים 35 סוגים של כוכבי ים, רובם חיים בים סוף. 

5. אחד הכוכבים המעניינים שחיים בארץ הוא הכוכבן הקיצני שמתאפיין בזרועות רבות שעליהן קוצים דוקרים. תפקיד הקוצים הוא להגן על כוכב הים מפני סכנות וטורפים. 

6. כל כוכב ים מתהדר במאות רגליים קטנטנות שעוזרות לו לא רק ללכת אלא גם לטפס במישורים ובמקומות תלולים, כדי לצוד את טרפו. 

 

תגיות:בורא עולםהתנהגותנפלאות הבריאהכוכב ים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה