חדשות בריאות

משרד התחבורה: תוכנית לייצור המוני של מחיצות הגנה לנהגי האוטובוסים

במסגרת התוכנית שמקדמת שרת התחבורה מירי רגב, יותקנו כ-9,000 מחיצות הפרדה בין נהגי האוטובוסים לנוסעים בשירותי התחבורה הציבורית. רגב: "קוראת לכל מפעל ישראלי, שמעוניין לספק ולייצר מחיצות, לפנות למשרד התחבורה ולעבור את התקינה הנדרשת"

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

על רקע משבר הקורונה, שרת התחבורה מירי רגב מקדמת תוכנית להתקנת כ-9,000 מחיצות להפרדה בין נהגי האוטובוסים לנוסעים בשירותי התחבורה הציבורית בישראל. כך נמסר היום (ראשון) ממשרדה. המחיצות נועדו להגן על נהגי האוטובוסים מפני הדבקה בנגיף ולהעניק להם ביטחון אישי.

במסגרת התוכנית, משרד התחבורה קורא למפעלים בישראל, שיכולים לייצר ולהתקין את המחיצות, לעבור את התקינה. בנוסף למפעלי "מרכבים" ו"הארגז" הוותיקים, אושר מפעל מחיצות נוסף בשדרות, ושני מפעלים נוספים יאושרו לתקינה בימים הקרובים.

מחיצות המגן לנהגים מיוצרות מזכוכית המתאימה לתקנים האירופאיים, באופן המונע פגיעה בשדה הראייה של הנהג מחד ומיועד לחסום את מעבר הנגיפים מאידך. המחיצות מיוצרות בגדלים שונים, המתאימים במדויק לכל מודל אוטובוס בייצור ייחודי.

כזכור, ההחלטה העקרונית להתקין את המחיצות סוכמה לפני כחודשיים בין משרדי התחבורה והאוצר, בעקבות עתירה משפטית שהוגשה על ידי ארגון נהגי האוטובוסים וההסתדרות הלאומית, ולאחר שבית הדין לעבודה חייב את הצדדים להיפגש. עלות מבצע ההתקנה מוערכת בכ-40 מיליון שקלים.

מטעמה של רגב נמסר, כי ביטחונם ושלומם של נהגי האוטובוסים עומד לנגד עיניה, וכי בכוונתה לעמוד מקרוב אחר קצב התקנות המחיצות, המאזנות בין הצורך לשמור על הנהגים לבין הצורך לאפשר את פעילות התחבורה הציבורית בצל הקורונה: "אני קוראת לכל מפעל ישראלי, שמעוניין לספק ולייצר מחיצות, לפנות למשרד התחבורה ולעבור את התקינה הנדרשת".

מארגון נהגי האוטובוסים בישראל, מבית ההסתדרות הלאומית, נמסר בתגובה: "אנחנו מתחילים לראות הישגים בשטח, לאחר מאבק ארוך שניהלנו  דרך התקשורת, הכנסת ולאחרונה גם דרך בתי המשפט. מאבק שכל כולו למען הנהגים המקצועיים בישראל. יחד עם ההסתדרות הלאומית נמשיך להוביל לשינוי המקצועי בענף האוטובוסים, למען כלל הנהגים המקצועיים בישראל תוך שמירה על בטיחותם בכל זמן ושעה. זהו יום היסטורי".

תגיות:מירי רגבנגיף הקורונהמשרד התחבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה