חדשות בעולם

אחרי שזלזל בהנחיות, נשיא ברזיל חלה בקורונה

הנשיא, בן ה-65, הודיע בטלוויזיה כי "התוצאה חזרה חיובית". ברוב המקרים הקפיד בולסונרו להימנע מלשמור על הנחיות הבריאות, גם אלה המבקשות לעטות מסכה ולשמור על ריחוק חברתי

בולסונרו משוחח עם הכתביםבולסונרו משוחח עם הכתבים
אא

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, אובחן היום (שלישי) כחולה בנגיף הקורונה. הנשיא, בן ה-65, הודיע בטלוויזיה כי "התוצאה חזרה חיובית" וכי "אין סיבה לחשוש. אלה החיים והחיים ממשיכים. אני מודה לאלוהים על החיים שלי ועל התפקיד שקיבלתי להכריע בעתידה של המדינה הנפלאה הזו שנקראת ברזיל".

ברשת CNN דווח כי בולסונרו הגיע לבדיקת ריאות בבית חולים לאחר שפיתח תסמיני המחלה. זאת, על אף זלזולו המופגן במגפה, שהובילה להידבקות כמה מעוזריו. ברוב המקרים הוא הקפיד להימנע מלשמור על הנחיות הבריאות, גם אלה המבקשות לעטות מסכה ולשמור על ריחוק חברתי. בשבת האחרונה התארח הנשיא הברזילאי בארוחה אצל שגריר ארה"ב בברזיל לרגל יום העצמאות האמריקני, שם הוא נצפה ללא מסכה.

עד כה רשמה ברזיל יותר מ-1.6 מיליון חולים מקורונה, מתוכם 65 אלף מתו. חרף העובדה כי הנגיף מכה במדינתו, המהווה מוקד המגפה הגדול ביותר אחרי ארה"ב, מנהיג הימין הקיצוני התרברב בכך שהוא ינצח את "השפעת הקטנה" בשל עברו כספורטאי.

בולסונרו הוסיף לזלזל בהנחיות ובכמה הזדמנויות הוא אף תועד בהפגנות נגד ההגבלות שהטילו מדינות המחוז. באותן הפגנות הנשיא לא שמר על מרחק ולחץ את ידיהם של המפגינים שמתנגדים לסגר. גם לאחר ששופט הורה לו לחבוש מסכה בסוף החודש, הוא נמנע מלציית להוראה. שני שרי בריאות התפטרותו מתפקידם במהלך המשבר בשל חילוקי דעות עם הנשיא.

הנשיא בברזיל הוא המנהיג השלישי בעולם שנדבק בנגיף. לפניו אובחן בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, שאושפז באפריל במחלקה לטיפול נמרץ ומאז התאושש. גם ג'ונסון התנגד תחילה להטלת מגבלות על האזרחים, אך מיהר לשנות את מדיניותו. מנהיג נוסף שאובחן בקורונה הוא נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס, ששוחרר מבית החולים בשבוע שעבר.

תגיות:ז'איר בולסונרוקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה