חדשות בריאות

שיא מפחיד: 967 חולי קורונה מאומתים ביום אחד

השיא של מספר החולים המאומתים בישראל מאז פרוץ המגיפה נשבר אתמול: 967 חולי קורונה חדשים התגלו

  • י' תמוז התש"פ
(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)
אא

הבוקר (חמישי) נשבר השיא של מספר החולים שהתגלו בתוך יממה אחת מאז פרוץ מגיפת הקורונה: 967 חולי קורונה מאומתים חדשים.

מדובר בקצב גידול ממוצע באחוזים יומיים, העומד על 13%. בקצב זה אנו מתקדמים במהירות למספר הסף שקבע ראש הממשלה בנימין נתניהו לביטול ההקלות: אלף חולים ביום.

לפי הנתונים, נכון לעכשיו יש 8,479 חולים פעילים. מתוכם, 55 במצב קשה. מאז פרוץ מגיפת הקורונה בישראל עד עכשיו, 320 קרבנות בנפש גבתה המגיפה בישראל בלבד.

בתוך כך, אמש (רביעי) התקיים דיון חירום בבני ברק, במהלכו הורו רבני העיר כי כיוון ש"מספר החולים מאמיר וסכנת חיים מרובה וברורה יש בזה, יש להחמיר מאוד בהוראות, כי כבר הורונו חכמים דעת תורנו הקדושה כי הכל נדחה מפני פיקוח נפש, ואף בלא דברי הרופאים אנו מחויבים לנהוג כן, כי כן הוא פסק תורנו הקדושה".

בשל כך הורו הרבנים כי מנייני התפילה יכללו עד 40 מתפללים בלבד, גם בשבתות. יש להקפיד מאוד בשעת התפילה לשמור מרחק ולעטות מסכות באופן מלא על ידי כל המתפללים, ללא יוצא מן הכלל, הן בחול והן בשבת, ללא שום הוראת היתר.

הרבנים הדגישו כי "חובת עטיית מסכה היא בעטייה מלאה כנדרש בכיסוי מלא כהוראות הרופאים, לא במגיני שקף, ולא בלבישה לחצאין. מי שאינו מסוגל בזה – לא יבוא לבית הכנסת. חס ושלום עוון בידו ואינו מצטרף לתפילת הרבים".

עוד ציינו הרבנים כי אנשים מעל גיל 70 ייזהרו במיוחד, ויעדיפו מניין במקום פתוח. "על גבאי בתי המדרשות שיש בהם מתפללים בגיל זה, לדעת כי זלזול בהוראות ובתנאים שכתבנו, הינו חס ושלום סכנת חיים וגורם לסכנת נפשות, וחס ושלום עוון תלוי בראשם ה' ישמור", הדגישו הרבנים.

הרבנים התייחסו לחובת הבידוד, והורו כי "כל מי שחש באחד מהתסמינים, חייב לשהות בבידוד מלא ומוחלט בהפרדה מכל בני ביתו, ללא יציאה מהבית גם לא לרגע אחד. כמו כן, מי שאחד מבני ביתו שוהה בבידוד בשל חשש חולי, אם אינו שוהה בחדר נפרד – אסור לכל בני הבית לצאת, ודינם כדינו שלו".

בנוגע לקיום שמחות, קוראים הרבנים |לקיים הכל באחריות ועל פי כל הכללים, בעטיית מסכות ומיעוט מספר המשתתפים. ללא ריקודים בלחיצת יד וכו' – כי סכנה ברורה היא, ולא בשמחה זו חפץ ד'. ושמחה שהיא בגדרי הזהירות יש בה סייעתא דשמיא ויזכו לשלום וברכה באהלם". כן ציינו כי "קשישים ומבוגרים ישתדלו שלא לצאת לשמחות שלא לצורך והכרח. ובשמחת צאצאיהם, ישהו בריחוק גדול ובהקפדה וזהירות ברורה".

חוסר וודאות, פחד ודאגה - אלו התחושות המלוות אותנו בימים אלו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. איך מתמודדים באמונה עם הניסיון של המגיפה המשתוללת? כיצד נוכל למנף את התקופה הקשה להתפתחות אישית וכללית? והכי חשוב, מה ניתן לעשות על מנת להפחית את מפלס החרדה? הרב זמיר כהן עושה סדר עם דברי חיזוק ועצות מעשיות להמשך חיים תקינים ורגועים. הרצאה חובה:

תגיות:הקלותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה