חדשות בריאות

תוצאות חיוביות ראשוניות בניסוי לחיסון נגד קורונה של חברות ביונטק ופייזר

חברת הביוטק הגרמנית ביונטק וענקית התרופות האמריקנית פייזר מקוות להתחיל בשבועות הקרובים בניסוי נרחב לחיסון נגד קורונה, שיכלול 30 אלף משתתפים. אם החיסון יאושר לשימוש, יוכלו החברות לייצר כ- 100 מיליון מנות חיסון עד סוף השנה, וכ- 1.2 מיליארד מנות עד סוף 2021

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

חברת הביוטק הגרמנית ביונטק (BioNTech) וענקית התרופות האמריקנית פייזר (Pfizer) הודיעו היום (רביעי) על תוצאות חיוביות ראשוניות לניסוי קליני משותף בבני אדם שהן עורכות בחיסון פוטנציאלי נגד נגיף הקורונה. מדובר בשלבים 1 ו- 2 של ניסוי שהן מקיימות בארבעה חיסונים פוטנציאליים.

הניסוי, שנערך בארצות הברית, כלל 45 אנשים בריאים. 24 מבין המשתתפים, בגילאי 55-18, שנבחרו באופן אקראי קיבלו שתי מנות של החיסון במינונים שונים, והשאר שימשו כקבוצת ביקורת שקיבלה חיסון דמה. על פי הודעת החברות, הושגו תוצאות "מעודדות": המשתתפים שקיבלו את מנות החיסון פיתחו נוגדנים מנטרלים משמעותיים לנגיף בתוך 28 הימים הראשונים מקבלת הזריקה הראשונה. עוד צוין, כי המשתתפים דיווחו על תופעות לוואי מקומיות, חולפות ולא חמורות, שכללו כאב במקום ההזרקה וחום ברמות שונות בהתאם למינון שניתן להם.

תוצאות הניסוי הראשוניות צפויות לעבור בהמשך לבקרת עמיתים מדעית. שתי החברות מקוות להתחיל בתוך מספר שבועות בניסוי נרחב, שיכלול כ- 30 אלף משתתפים בריאים בארצות הברית ובאירופה, זאת במידה ויקבלו אישור רגולטורי לכך. אם הניסוי יוכתר בהצלחה, והחיסון יאושר לשימוש, החברות מעריכות כי עד סוף השנה יצליחו לייצר קרוב ל- 100 מיליון מנות חיסון. עד סוף 2021 יגיע כושר הייצור ל- 1.2 מיליארד מנות בשנה, במפעליהן בגרמניה ובארצות הברית.

ביונטק היא אחת מ- 17 חברות שהחלו בניסויים קליניים של חיסונים נגד קורונה. כזכור, בתחילת החודש שעבר הודיעה חברת התרופות האמריקנית מודרנה, כי היא מתעתדת לעבור בתוך מספר שבועות לשלב השלישי והאחרון בניסוי שהיא עורכת לפיתוח חיסון. הניסוי צפוי לכלול כ- 30 אלף משתתפים בארצות הברית. החברה ציינה, כי תוכל להתחיל בחודש דצמבר בייצור המוני של החיסון. לדבריה, החל מ- 2021 היא תוכל לספק לפחות כ- 500 מיליון מנות חיסון בשנה, וככל הנראה אף להגיע לכושר ייצור של כמיליארד מנות בשנה.

מתמודדת בולטת נוספת במרוץ לחיסון היא ענקית התרופות הבריטית-שוודית אסטרהזניקה, הנמצאת בשלבים מתקדמים של ניסוי אותו היא מבצעת יחד עם אוניברסיטת אוקספורד. בחודש שעבר חתמו ארבע מדינות באירופה – איטליה, גרמניה, צרפת והולנד – על הסכם עם החברה, לרכישה של עד 400 מיליון מנות חיסון. לדברי החברה, ייצור החיסון צפוי להתחיל בסוף השנה, והיא נערכת להגיע לכושר ייצור שנתי של 2 מיליארד מנות.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה