חדשות בארץ

גנץ נגד נתניהו: "תפקיד העיתונאים לבקר את הפוליטיקאים"

שר הביטחון בני גנץ הגיב על הביקורת החריפה שמתחו ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד על עיתונאי חדשות 13, רביב דרוקר, בעקבות פרסום הקלטות הקשורות לתיק 4000. שר התקשורת יועז הנדל: "מזכיר שעיתונאים תפקידם לבקר את השלטון"

גנץ ונתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)גנץ ונתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

מתיחות בקואליציה: שר הביטחון בני גנץ מתח בצהריים (חמישי) ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת בעקבות דבריו נגד עיתונאי חדשות 13, רביב דרוקר. "תפקידם של עיתונאים הוא לבקר אותנו הפוליטיקאים. כך היה, כך זה עכשיו וכך זה יימשך", כתב בטוויטר.

שר החוץ גבי אשכנזי הגיב אף הוא על הדברים: "תפקידה של העיתונות לבקר את נבחרי הציבור, לחשוף ולדווח. האמירה כי עיתונאי צריך לשבת בכלא בעקבות פרסומיו מקוממת ואינה מקובלת במדינה דמוקרטית".

אמש פורסמו בתוכניתו של דרוקר, "המקור", הקלטות של שיחות בין שאול אלוביץ', לשעבר בעל השליטה בחברת בזק, ורעייתו איריס לבין מנכ"ל אתר וואלה לשעבר, אילן ישועה. ההקלטות קשורות לתיק 4000, בו מואשם נתניהו כי התערב ופעל להענקת הטבות רגולטוריות לאלוביץ' בתמורה לסיקור אוהד עבורו באתר וואלה.

הליכוד ונתניהו מיהרו להגיב על הפרסום. הם תקפו את "מדיניות סתימת הפיות של חדשות 13", כלשונם, "במסגרתה הערוץ לא פונה לקבלת תגובות מהליכוד ומסרב לשדר אותן". את תגובתם העלו לרשת בסרטון, בו נאמר: "פייק 13 מצנזרים את האמת. רביב דרוקר ממשיך גם הערב לבצע משפט שדה פלילי נגד ראש הממשלה נתניהו: משבש הליכי משפט, מאיים על עדי מדינה, הכל במטרה להטות את דעת השופטים".

עוד נאמר בתגובה, כי "העובדה שהגורמים המוסמכים לא עוצרים את דרוקר, ונותנים לו להשתולל בהדלפות ובסחיטה ובאיומים נגד עדים, רק מחזקת את התחושה שבכל מה שקשור לנתניהו המשחק מכור. בעולם מתוקן רביב דרוקר היה נכנס היום לכלא על שידור הדלפות פליליות ושיבוש הליכי משפט, אבל כשהמטרה של התקשורת היא להפיל את מנהיג הימין נתניהו בכל מחיר – נראה שהכל מותר".

מוקדם יותר היום, התייחס שר התקשורת יועז הנדל (דרך ארץ) לתגובה החריפה של נתניהו והליכוד: "גם הבוקר מזכיר שעיתונאים תפקידם לבקר את השלטון. לבקר אותי ואת שאר הפוליטיקאים. אעשה הכל כדי שבישראל תהיה תקשורת חופשית, אמינה, מאוזנת ומגוונת".

תגיות:בני גנץתיק 4000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה