עובדות שלא ידעתם

הידעת למה נושרות שיני החלב?

מהי השיטה הבינארית, איזה חוף ים מפחיד במיוחד, ומהו פוחלץ? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם היכן נמצא היישוב הצפוני ביותר בעולם? אם לא לוקחים בחשבון תחנות מחקר צפוניות וכדומה, היישוב הצפוני ביותר בעולם הוא סיאורלפוק. הוא נמצא כמה קילומטרים מצפון לעיר קאנק, שהיא העיר הצפונית ביותר בגרינלנד. בסיאורלפוק חיים כ-80 אנשים בלבד, ורוב תושביה עוסקים בציד.

2. הידעתם מהי השיטה הבינארית? בסיס בינארי הוא מערכת ספירה על בסיס 2 – יש בו שתי ספרות בלבד, 1 ו-0. משתמשים בשיטה הזו בעיקר בתחומים של מתמטיקה ושל מדעי המחשב. כל המערכות הדיגיטליות פועלות על בסיס בינארי, מכיוון שבבסיס של כל מערכת אלקטרונית ישנן רק שתי רמות של מתח: דלוק (1) או כבוי (0).

3. הידעתם בשביל מה יש לנו שרירים? השרירים מאפשרים לנו לבצע כל פעולה של תנועה עם הגוף – לא רק הליכה או הרמת חפצים, אלא אפילו מצמוץ או נשימה – כולם נעשים באמצעות השרירים. השרירים מהווים בין 1/2 ל-1/3 ממשקל הגוף.

4. הידעתם היכן נמצא חוף הים המפחיד ביותר? הוא לא בהכרח מסוכן, אבל בהחלט מפחיד: בסמוך מאוד לחוף הים של סנט מרטין נמצא שדה תעופה. המטוסים שמגיעים אליו נראים כאילו הם עומדים לנחות בים, והם נוחתים ממש מעל לראשיהם של המבלים בחוף. החוויה המפחידה דווקא מביאה לשם לא מעט תיירים.

5. הידעתם מדוע שיני החלב נושרות? שיני החלב נועדו בעיקר כדי לשמור את מקומן של השיניים הקבועות. שיני החלב קטנות ומתאימות לגודל הפה של ילדים, אך כשהילד גדל, מתחילות שיני החלב לנשור, והשיניים הקבועות והגדולות צומחות במקומן.

6. הידעתם כיצד שטו המצרים על היאור? הם עשו זאת באמצעות סירות שנבנו מצמחי גומא הפפירוס, שגדל לאורך הנילוס. תחילה השיטו את הסירות באמצעות מוטות עץ, ובשלב מאוחר יותר – בעזרת משוטים.

7. הידעתם מהו פוחלץ? פוחלץ הוא מעין מומיה של בעל חיים, והוא נועד לתצוגה במוזיאונים וכדומה, או לצרכי מחקר. כדי לפחלץ בעל חיים, מפשיטים ממנו את העור, הפרווה או הנוצות, יוצרים תעתיק של גופו מגבס או עץ, ועוטפים מחדש בעורו של בעל החיים.

תגיות:שיני חלבעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה