חדשות בריאות

יו"ר אסותא: "הקורונה – מחלה של מבוגרים; צריך להניע את גלגלי המשק"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' שוקי שמר, גיבה את מדיניות הממשלה בהתמודדות עם נגיף הקורונה. הוא הביע תמיכה בהחלטה שלא לסגור את מערכת החינוך וקרא לחדש את פעילותה של הרכבת, תוך מניעת התקהלויות מיותרות: "ההחלטה לא ללכת לאחור היא החלטה נכונה, צריך להמשיך את איכות החיים"

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

יו"ר רשת בתי החולים אסותא, פרופ' שוקי שמר, גיבה הבוקר (שלישי) את מדיניות הממשלה בהתמודדות עם נגיף הקורונה, וזאת על רקע העלייה בשיעורי התחלואה בימים האחרונים. "אני לא בטוח שאנחנו צריכים כבר להכריז על גל שני", אמר בריאיון לכאן ב'. "אני גם לא בטוח שיהיה גל שני, אבל בהחלט חייבים להיות יותר ערניים. הקורונה לידנו ולצידנו, והיא תמשיך להיות לידנו ולצידנו עוד הרבה מאוד זמן. השאלה היא איזה חיים ואיכות חיים אנחנו רוצים לאפשר לאזרחים".

שמר, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות, הדגיש כי בשלב זה אין סימנים המחייבים לסגת מהצעדים שננקטו לפתיחת המשק: "צריך לזכור שזו מחלה של מבוגרים ובהחלט חייבים לשמור עליהם, אבל צריך לאפשר לצעירים לצאת לעבודה. צריך לקיים את דופק החיים, ולטפל נקודתית אם יש התפרצויות – וימשיכו להיות התפרצויות".

בהמשך דבריו קרא שמר לחדש את פעילותה של הרכבת, תוך שמירה על מסגרת של כללים שימנעו התקהלויות מיותרות: "כמובן שכולם צריכים להיות עם מסכות, וצריך להיות ריחוק מינימלי. צריך לפתוח את הרכבות ל- 130 אלף אנשים שצריכים להגיע לעבודה בכל יום. אנחנו צריכים להניע את גלגלי המשק קדימה".

שמר הביע תמיכה בהחלטה שלא לסגור את מערכת החינוך ולאפשר בהמשך קיום חתונות עד 250 איש: "ההחלטה לא ללכת לאחור היא החלטה נכונה", הצהיר. "צריכה להיות ערנות, אסור שניתפס לשאננות. הציבור צריך לקיים את שלושת הכללים – ריחוק של שני מטרים, מסכות והיגיינה – ולמנוע התקהלויות מיותרות. לא צריך לחזור אחורה, אולי להאט מעט את הקצב".

"צריך להמשיך את איכות החיים שלנו. אנשים צריכים להתחתן ולהיות שמחים, ובתנאי ששומרים על הכללים", הוסיף שמר. "המדיניות נכונה ושקולה, יש בה שכל ישר. לא צריך להיכנס לבהלה".

נתניהו, אתמול (וידאו: רועי אברהם, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול, בתום ישיבת קבינט הקורונה, כי לאור העלייה החדה בתחלואת הקורונה הוחלט קודם כל "להרים הנדברקס". הוא הודיע על עצירת ההקלות שתוכננו להיכנס לתוקף בימים הקרובים: "נבדוק את זה בשבוע הקרוב. יוצא מן הכלל אחד זה אולמות אירועים – נאפשר את הפעלתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ונדווח לכם בהמשך".

ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בני גנץ, הבהיר לאחר הדיון כי "כל עוד אין החרפה דרמטית בהדבקה – לא תהיה נסיגה בהקלות שכבר ניתנו". בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב גנץ כי "לא ייסגרו מוסדות החינוך באופן גורף, רק בתי ספר ספציפיים בהם זוהתה הדבקה. כך ננהג בכל מוקד הדבקה – נטפל בו נקודתית ולא נסגור את המשק כולו אם לא נהיה חייבים. חיים לצד הקורונה, לא תחת הקורונה".

תגיות:פרופ' שוקי שמרנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה