חדשות בריאות

עד 50 מתפללים, עם מסכות: הממשלה אישרה את פתיחת בתי הכנסת

על פי המתווה שאושר על ידי השרים במשאל טלפוני, בחלל אחד יוכלו לשהות עד 50 מתפללים, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים ועטיית מסכות. השרים אישרו גם את ביטול איסור השהייה בחופי הים ואת ביטול האיסור על הפעלת מוזיאונים

בית כנסת באפרת, הבוקר (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)בית כנסת באפרת, הבוקר (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה הלילה (רביעי), במשאל טלפוני, את ביטול האיסור להתפלל בבתי כנסת, וזאת בכפוף למגבלות. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי, ראש המל"ל מאיר בן שבת וגורמים נוספים, בסיומה הוחלט לאפשר את פתיחת בתי הכנסת.

על פי המתווה שגובש, בחלל אחד יוכלו לשהות עד 50 אנשים, תוך הקפדה על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. כל הנוכחים יחויבו לעטות מסכות ולהקפיד על כללי ההיגיינה. בנוסף, בכל בית כנסת ימונה ''נאמן קורונה'' שיקפיד לאכוף את ההנחיות.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הודה לראש הממשלה, לשרי הבריאות והפנים ולראש המל"ל על ש"החליטו באופן אחראי לפתוח את בתי הכנסת, תוך הקפדה על הנחיות הריחוק בכדי למנוע התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה". הרב הוסיף ופנה לכלל הציבור "להקפיד על כבוד בית הכנסת ביתר שאת ולקיים את ההנחיות בקפדנות רבה, בכדי למנוע מצב בו ייאלצו שוב לסגור את בתי הכנסת".

השרים אישרו גם את ביטול איסור השהייה בחופי הים. השהייה תתאפשר בהתאם לכללי "התו הסגול", הכוללים ריחוק פיזי בין המתרחצים. 136 חופי רחצה מוכרזים מתוך 156 קיימים ייפתחו היום לציבור – ביניהם 96 חופים לאורך הים התיכון, ו- 20 חופים בכינרת.

הקלה נוספת שאושרה בממשלה היא ביטול האיסור על הפעלת מוזיאונים, אם כי התיקון לא יכלול הפעלת מתקנים או מוצגים לילדים שניתן לגעת בהם. המוזיאונים יפעלו בהתאם לכללי "התו הסגול" הנהוגים בהפעלת מקום ציבורי, ובכלל זה כניסת אדם לכל 15 מ"ר.

תגיות:בתי כנסתנגיף הקורונהמוזיאונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה