חדשות בריאות

נתניהו אישר: בתי הכנסת ייפתחו החל ממחר

בסיום התייעצות שערך ראש הממשלה עם שרי הבריאות והפנים ועם ראש המל"ל, הוחלט לאפשר את פתיחת בתי הכנסת החל ממחר. על פי המתווה, יוכלו לשהות בחלל אחד 50 מתפללים, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים ועטיית מסכות

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שלישי) התייעצות עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי, ראש המל"ל מאיר בן שבת וגורמים נוספים. בסיום הישיבה הוחלט לאפשר את פתיחת בתי הכנסת החל ממחר. הממשלה צפויה לאשר במהלך הלילה עדכון לתקנות לשעת חירום, כדי שניתן יהיה לפתוח את בתי הכנסת.

על פי המתווה שגובש, בחלל אחד יוכלו לשהות עד 50 אנשים, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים בין כל שני מתפללים. כל הנוכחים יחויבו לעטות מסכות ולהקפיד על כללי ההיגיינה. בנוסף, בכל בית כנסת ימונה ''נאמן קורונה'' שיקפיד לאכוף את ההנחיות.

בהודעת תגובה שפורסמה מטעמו, הודה הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לראש הממשלה, לשרי הבריאות והפנים ולראש המל"ל על ש"החליטו באופן אחראי לפתוח את בתי הכנסת, תוך הקפדה על הנחיות הריחוק בכדי למנוע התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה". הרב הוסיף ופנה לכלל הציבור "להקפיד על כבוד בית הכנסת ביתר שאת ולקיים את ההנחיות בקפדנות רבה, בכדי למנוע מצב בו ייאלצו שוב לסגור את בתי הכנסת".

מוקדם יותר היום, פנה הרב לאו במכתב לנתניהו, וביקש ממנו לפתוח את בתי הכנסת באופן מיידי. על רקע ההקלות השונות לציבור, במסגרת היציאה ממשבר הקורונה, הדגיש הרב במכתבו כי לא ייתכן שדווקא בתי הכנסת יישארו סגורים.

"התפילה בציבור תופסת מקום חשוב בחיים היהודיים", כתב הרב הראשי. "בימי ההסגר הוצאתי הוראות הלכתיות מקילות על אופני תפילה בציבור, בנסיבות שנוצרו. הציבור, מתוך אחריות מלאה, נענה ופעל על פי הנחיות אלו. חזרה לשגרה של מרכזי קניות, מסעדות וכדומה וחוסר מתן מענה לבתי הכנסת מעורר אצל רבים תמיהה".

"לך אין צורך להכביר במילים על המקום שבתי הכנסיות בלב רבים", הוסיף הרב לאו. "תל תלפיות זה הוא מקום שבו אדם יכול לשפוך צקון לחשו, ולהתחבר עם העליון ועינו אל יראיו. מתגובות הציבור שאני מקבל, אני חש אותם, ומבין עד כמה הדבר כואב להם. עמך בית ישראל אינו מאוגד בארגון או בהסתדרות כלשהי, ולכן לצערי קולם לא נשמע".

"חובה להוציא בהקדם הוראות ברורות בנושא זה להשיב את ציבור המתפללים לבתי הכנסת, ויפה הדבר שעה אחת קודם", חתם הרב את מכתבו.

תגיות:בתי כנסתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה