חדשות בארץ

קורבנות מזג האוויר: בן 60 נפטר ממכת חום, בן 79 במצב קשה

בעקבות מזג האוויר הקיצוני שיילווה את ישראל בימים הקרובים, במשרד הבריאות חידדו את ההנחיות והורו על שהייה בסביבה מקוררת, בטמפרטורה של 22-24 מעלות, תוך שימוש במזגן. למי שאין מזגן בביתו, מומלץ לשהות במרחב ציבורי ממוזג, 2-3 שעות ביום, תוך שמירה על כל המלצות הריחוק חברתי

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

גבר כבן 60 תושב דימונה התמוטט היום (ראשון) ברחוב בעיר לאחר שלקה במכת חום, וכעבור שעה נקבע מותו בידי צוות מד"א שהוזעק למקום. פרמדיק מד"א, אלישיב אמתי, אמר בזירת האירוע: "על המדרכה שכב גבר כבן 60 ללא דופק וללא נשימה, עם סימני מכת חום קשה. נתנו לו טיפול תרופתי, הנשמות ועיסויים. הוא היה חם מאוד למגע". הוא הוסיף כי במסגרת המאמצים להשיב אותו להכרה קיררו אותו החובשים בעזרת ליטרים של מים שהביאו שכנים מבניינים סמוכים, אך מצבו הוסיף להוסיף להיות קריטי וכעבור שעה מעת תחילת האירוע נקבע מותו.

במקביל, בבית החולים רמב"ם בחיפה ממשיך להיות קשה מצבו של בן 79 תושב יוקנעם, שפונה בצהריים כשהוא חסר הכרה, מונשם ומורדם בטיפול נמרץ, בעקבות מזג האוויר הקיצוני.

ביום שישי חולצה בת 21 מנחל צביה שלמרגלות הר הגלבוע, כשהיא מעורפלת הכרה. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום ובת ה-21 וצעירה נוספת קיבלו טיפול ראשוני במקום. בהמשך פונתה בת ה-21 במסוק, כשהיא במצב קשה, סובלת ממכת חום, מורדמת ומונשמת לבית החולים רמב"ם בחיפה. הצעירה הנוספת טופלה במקום ולא נזקקה לפינוי.

במשרד הבריאות חידדו את ההנחיות בעקבות מזג האוויר הקיצוני שיילווה את ישראל בימים הקרובים, והנחו על שהייה בסביבה מקוררת, בטמפרטורה של 22-24 מעלות, תוך שימוש במזגן. למי שאין מזגן בביתו, מומלץ לשהות במרחב ציבורי ממוזג, 2-3 שעות ביום, תוך שמירה על כל המלצות הריחוק חברתי.

(צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)(צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

בנוסף, יש להקפיד על שתיית מים בכמות מספקת כדי למנוע התייבשות, לא להיחשף לחום מעל 25 מעלות. לא לצאת החוצה בשעות החום, לא לבצע מאמץ בחום ולא לשהות במכונית חונה.

במשרד הדגישו כי חשיפה לשמש אינה מסייעת כנגד וירוס הקורונה, וכי מניעת ההידבקות בנגיף היא על ידי הקפדה על הנחיות משרד הבריאות – שמירת מרחק חברתי של 2 מטר, עטית מסיכה על הפה ועל האף ושטיפת ידיים.

במיוחד במזג אוויר חם, חשוב לדאוג לבריאותם של בני משפחה חברים ושכנים מבוגרים, השוהים בבית לבדם, להתעניין בשלומם ולסייע להם תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

תגיות:מזג אווירמכת חום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה