חדשות בארץ

שופטי נתניהו קבעו: משפטו לא יועבר בשידור חי

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשתם של כלי תקשורת להעביר בשידור חי את הקראת כתב האישום של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתיערך ב-24 במאי. לדיון הקרוב יוכלו להיכנס בנוסף לנאשמים, פרקליט אחד מטעם המדינה וסנגור מיצג אחד לכל אחד מהנאשמים – שאול ואיריס אלוביץ', נוני מוזס ונתניהו

נתניהו בבית המשפט העליון, סופד לנשיא שמגר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו בבית המשפט העליון, סופד לנשיא שמגר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (ראשון) את בקשתם של כלי תקשורת להעביר בשידור חי את הקראת כתב האישום של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתיערך ב-24 במאי. נתניהו עומד לדין בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000, 2000 ו-4000.

שלושת השופטים שבפניהם יישפט ראש הממשלה – הכוללים את רבקה פרידמן-פלדמן, שתעמוד בראש ההרכב, משה בר-עם ועודד שחם – הוסיפו כי הדיון הראשון יתנהל על פי המגבלות בעקבות התפשטות הקורונה. "נוכח הנחיות משרד הבריאות לפיהן יש לשמור על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם, ישנה מגבלה על מספר האנשים שיוכלו להיכנס לאולם הדיונים", מסרו השופטים. לפיכך, לדיון הקרוב יוכלו להיכנס בנוסף לנאשמים, פרקליט אחד מטעם המדינה וסנגור מיצג אחד לכל אחד מהנאשמים – שאול ואיריס אלוביץ', נוני מוזס ונתניהו. במקביל, הדיון ישודר במעגל סגור לשני אולמות סגורים.

בסוף השבוע פורסם בחדשות 12 כי בסביבת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמרו כי במידה שנתניהו יחפוץ בשידור ישיר של משפטו, היועץ לא יביע את התנגדותו. עניין שידור החי עלה בעקבות הבקשה של עיתון "גלובס" לשדר את המשפט של ראש הממשלה בשידור חי. זאת, ברקע דבריו של שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, שאמר בשבוע שעבר כי במשפטו של ראש הממשלה יש "עניין ציבורי חריג יחיד ומיוחד".

בספטמבר פנה נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקיים את השימוע בחשדות נגדו בשידור חי. "הגיע הזמן שהציבור ישמע גם את הצד שלי", טען נתניהו. "אחרי שלוש שנים של מבול של הדלפות מגמתיות, חלקיות, הגיע הזמן שהציבור ישמע את הכול בצורה שלמה ומלאה - ללא מתווכים, ללא צנזורים וללא מעוותים. אלה הדברים שנותנים ביטחון לציבור".

עוזרו הבכיר של היועץ, גיל לימון, דחה על הסף את הבקשה. "שום שימוע בעניינו של אף חשוד לא מתקיים ולא התקיים מעולם באופן פומבי, לא למותר להזכיר לעניין זה את עקרון השיוויון בפני חוק המחייב גם בתיקי החקירה המדוברים", אמר לימון, ומתח ביקורת חריפה על נתניהו וצוות פרקליטיו. "מוטב היה אם חלף העלאת בקשות סרק כגון דא בקשר להליך השימוע אשר אתם יודעים היטב שלא יתקבלו הייתם פועלים לקיים את ההנחיות המחייבות בהליך זה. בפרט - העברת עיקרי טיעון מנומקים ומפורטים עובר למועד השימוע, אשר נועדו לסייע בקיום הליך שימוע ענייני, יסודי ומעמיק", הוסיף.

תגיות:משפט נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה