המצעד

המצעד: חמישה ילדים שידעו להגיד מה הם היו בגלגול הקודם

הם צעירים, הם תמימים ולכולם מכנה אחד משותף: כולם היו בגלגול שעבר משהו אחר לגמרי, וחזרו כדי לספר את זה 

אא

"פעם הייתי אישה שחורה שנשרפה בבית מלון"

כשלוק רוהלמן בן השנתיים החל לטעון שהוא גלגול נשמה של אישה שחורה בשם פאם - אמו הייתה בשוק. היא לא האמינה לסיפורים שלו על פאם, האישה השחורה משיקגו. בכל פעם שלוק החל לדבר על פאם אמו אריקה ביטלה את סיפוריו כלא מאמינה, ופנתה לעיסוקיה. 

במשך חודשים ארוכים היא הייתה סבורה שלוק המציא לעצמו חברה דמיונית שאיתה הוא משחק בחשאי, אך כשהשיחות עם פאם החלו להגיע לאוזניה, האם הצטמררה. לא היו אלו דיבורים שילד בן שנתיים מסוגל לחשוב עליהם. "ואז החלטתי לשאול אותו מי זו פאם, אז הוא אמר בלי להתבלבל שזה היה השם שלו בחיים הקודמים, שהוא מת בשריפה במלון בשיקגו".  בראיון שנערך עמה, אריקה סיפרה כי מעולם לא דיברה עם לוק על מקום בשם שיקגו, אך היא החליטה לבדוק את המידע שקיבלה מבנה באינטרנט. לתדהמתה גילתה כי הוא צודק, וכי אכן אישה שחורה בשם פאם רובינסון נשרפה למוות בשריפה שפרצה בבית מלון בשיקגו - בשנת 1993.


"פעם הייתי שחקן, והבית הקודם שלי היה הרבה יותר גדול"

סיפורו של ראיין, הילד הקטן מאוקלהומה שטען שפעם היה שחקן הוליוודי - הסעיר לפני כמה שנים את התקשורת האמריקנית. ראיין היה מתעורר בכל לילה בצעקות, כשהוא מבקש מאמו שתיקח אותו לבית שלו 'על היאכטה'. 

אמו, סינדי, לא הבינה מה קורה לבנה ומדוע הוא מתעורר בכל לילה עם אותה בקשה מוזרה. 

האם האומללה נאלצה בכל לילה לגייס כוחות יש מאין כדי להרגיע את בנה, שביקש שוב ושוב ושוב לחזור לבית המפואר שלו, שנמצא על יאכטה גדולה. "הבית הקודם שלי היה הרבה יותר גדול", נהג לומר, ותיאר באוזני אמו יאכטה מפוארת עם בריכה ועשרות חדרים בתוכה. 

סינדי רצתה לעזור לבנה, אך לא ידעה כיצד - עד שיום אחד הבזיק במוחה רעיון. "הלכתי לספירה המקומית שלנו וחזרתי עם הרבה ספרים על ההיסטוריה של הוליווד, ועל השחקנים ששיחקו בה פעם. בין הספרים היו גם המון תמונות של השחקנים, וכשקראתי בהם ביחד עם ראיין - ספר אחד עניין אותו במיוחד".

בספר הזה היה צילום מסרט שצולם בשנת 1932 ובו שיחק שחקן בשם מרטי מרטין. כשראיין ראה את התמונה שלו הוא הצביע עליה וצעק: "אמא, הנה אני".

סינדי נאלמה כשראיין החל לספר על חייו בגלגול הקודם, על שתי האחיות שהיו לו שאחת מהן רקדנית ושאמו הייתה עם שיער חום מתולתל. ראיין המשיך וסיפר על תחביבים שהיו לו כמרטי, ועל עוזרת הבית האפרו-אמריקנית, פרטים שהתבררו מאוחר יותר כנכונים. 

 

הסיפור שמהטמה גאנדי שלח לחקור  

הסיפור הבא התפרסם בשנות ה-30 בהודו. ילדה הודית בשם שאנטי דווי טענה במשך חודשים ארוכים כי היא בכלל לא שאנטי אלא אישה בשם לוגדי באי. 

שאנטי נהגה לספר סיפורים שונים על בעלה של לוגדי, וידעה אפילו לנקוב בשמו - קידרנאת. כשנשאלה היכן הוא גר ענתה תשובה שהתבררה מאוחר יותר כנכונה, בכפר 'מאטהורה'. שאנטי ידעה להגיד כי לקידרנאת יש חנות ותיארה את הדרך אליה ואל הבית שבו היא גרה ביחד איתו, מאכלים שהם אהבו לאכול יחד ותחביבים שהיו להם ולילדיהם. 

לרוב התייחסה משפחתה של שאנטי בשלוות נפש לסיפוריה, וראתה בהם סיפורים הבדויים מלבה של ילדה ותו לא, עד ש... שאנטי החלה לדבר על האופן שבו מתה לודגי. "הסיפורים שלה לא היו הגיוניים. איך היא יכולה לדעת בגילה הצעיר שלודגי נפטרה כתוצאה מסיבוכי לידה של בנה הבכור?", הם שאלו את עצמם, והחלו לחקור ברצינות את הנושא. 

רק אז הגיעו לסיפור האמיתי, שכל הפרטים שלו - כפי ששמעו מבתם - התגלו כנכונים. לודגי נולדה בשנת 1902, התחתנה בהיותה בת עשר ונפטרה מסיבוכי לידה בשנת 1925. למשפחתה של שאנטי נודע כי בן דודו של קידרנאת ואפילו קידרנאת עדיין בין החיים, והחליטה לקבוע פגישה ביניהם. 

להפתעתם, שאנטי ידעה לזהות מיד את בן דודו של קידרנאת כאשר הגיעו למקום, וזמן קצר לאחר מכן זיהתה גם את קידרנאת בעצמו, למרות שבני משפחתו טענו כי הוא אחיו. כשהסיפור המדהים של שאנטי התפרסם בהודו, מהטמה גנדי מינה 15 חוקרים לחקור את הסיפור, ולפרסם אותו בצורה נרחבת יותר בתקשורת. 

 

"פעם הייתי טייס והתרסקתי עם המטוס שלי מעל הים"

ג'יימס היה בן שש בלבד כשהחל לספר להוריו כי פעם היה לו מטוס קרב "כמו זה שרואים בסרטים". מגיל שנתיים ג'יימס פיתח תחביב למטוסים, ויכל להסביר עליהם כל מיני דברים מעניינים שאיש מבני משפחתו לא ידע מאיפה הוא יודע. 

אבל אז הגיעו הסיוטים. 

בכל לילה, במשך חודשים שלמים, ג'יימס היה מתעורר בבכי ובצעקות: "הצילו, המטוס שלי מתרסק. המטוס שלי נשרף".

משפחתו לא הצליחה להבין מאיפה מגיע הפחד הזה מהתרסקות מטוס, עד שהחלה לחקור את ג'יימס בצורה רצינית. "ג'יימס ידע פרטים שונים על המטוסים ששירתו את הצבא בזמן מלחמת העולם השנייה. לא היה לנו מושג איך הוא יודע את זה, זה היה פרט שבגילו הצעיר כמעט ולא הייתה דרך לדעת או לדעת להסביר אותו כמו שהוא הסביר. ג'יימס אמר לנו שהמטוס שלו היה מסוג נאטומה, וכשהיה צופה בערוץ ההיסטוריה על סרטים ממלחמת העולם השנייה, היה מתקן כל מיני דברים שראה בהם טעות. כשבדקנו את זה, תמיד גילינו שהצדק עמו. באמת הייתה נושאת מטוסים שנשאה את השם נאטומה".

ועוד דבר גילו ההורים של ג'יימס - שעל הנאטומה נהרג בשנת 1945 טייס קרב צעיר בשם ג'יימס יוסטון, בעקבות תאונה שקרתה למטוסו מעל האוקיינוס השקט, לאחר שמטוסו נפגע על ידי ארטילריה יפנית. ג'יימס יוסטון היה בן 21 במותו. 

 

בן השלוש הדרוזי להוריו: "אני רוצה את עז, הבן שלי'"

צפו כאן בסיפורו המרתק של ילד דרוזי, שכבר מגיל שלוש טען שהוא אדם אחר, ונהג לתאר באוזני הוריו את החיים האחרים שהיו לו בגלגולו הקודם. כך גדל הילד, ובנעוריו - לקח את אמו יד ביד, והובילה אל ביתו בכפר עוספיה. שם זיהה את 'אשתו', את 'ילדיו' ואת חייו האחרים במחיצתם.

תגיות:גלגול נשמההידברותהמצעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה