חדשות בריאות

הקורונה עדיין גובה קרבנות: במה יש להתחזק בימים אלו?

הרב שמעון גלאי מציין 5 נושאים בהם כדאי להתחזק, בימים קשים אלו: לימוד תורה, שמירת הלשון, מאה ברכות, ברכת אשר יצר והקפדה על קדושת בית הכנסת

  • י"א אייר התש"פ
(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

הרב שמעון גלאי מסר דברי חיזוק ועידוד לאלפי הלומדים, שממשיכים לימודם כסדר בבתיהם בימים אלו. עוד הוסיף הרב וציין במה כדאי להתחזק. הסרטון צולם עבור ארגון 'דרשו', והופץ לאלפי לומדי 'הדף היומי' באמצעות מערכת הלימוד של הארגון.

"זה זמן מיוחד שכל אחד רואה בחוש שהקב"ה דורש מאיתנו התעוררות מיוחדת שחייבת להאיר את עינינו ולעורר את ליבנו", פתח הרב גלאי את דבריו. "הדבר שהגן על כלל ישראל בכל הדורות היה לימוד התורה הקדושה".

1. חיזוק בלימוד התורה, דווקא בימים קשים אלו: "ביחוד בזמן כזה שיש לכאורה את כל הסיבות לרפיון בלימוד, צריך להתחזק בלימוד התורה הקדושה, כי התורה מגינה ומצילה בין בעידנא דעסיק בה בין בעידנא דלא עסיק בה", אומר הרב גלאי.

2. שמירת הלשון והדיבור: "לימוד התורה הקדושה נעשה עם הפה, ולכן צריך להשתדל לשמור על הפה, שיהיה נקי וקדוש לתורה ולקיום המצוות".

3. מאה ברכות: "וכן נתחזק בדברים נוספים שקשורים לקשר בין עם ישראל לבורא עולם, ובפרט מאה ברכות".

4. ברכת אשר יצר: "בזמנים כאלה רואים באופן ברור שרק 'רופא חולי עמו ישראל', רק הוא, יחיד ומיוחד שיכול לרפא את כל החולים".

5. הקפדה על קדושת בית הכנסת: "למרות שבימים אלו אנו נאלצים להיפרד מבית הכנסת, עלינו לשמור יותר מתמיד על הקדושה של בית הכנסת, כדי שנוכל בע"ה להתכנס מחדש".

הרב גלאי סיים את דבריו: "אנחנו מברכים ומתפללים את עם ישראל שלא יחלו, ומתפללים על כל החולים שתהיה להם רפואה שלמה מהשמיים בזכות התורה הקדושה. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, שיאמר למלאך הרף ושישלח רפואה שלמה וסייעתא דשמייא, שנזכה כולנו לראות באורו של משיח במהרה בימינו מתוך לימוד התורה הקדושה ומתוך אהבת חסד זה עם זה".

ברור מאליו הוא שהחיזוק הרוחני אינו במקום שמירה על כללי הבריאות - הקפדה על מרחק של 2 מטר בין אדם לאדם, חבישת מסיכה וכפפות, ויציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד.

"תישארו מוגנים, תישארו בבית": סרטון האנימציה הטוב ביותר שמתאר את מתקפת נגיף הקורונה בעולם:

תגיות:נגיף הקורונהדברי חיזוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה