חדשות בריאות

גם אחרי הקורונה - חתונות בשטיבל’ך: 10 הנחיות מהפכניות של חסידות גור

על מנת להביא להוזלה דרמטית בהוצאת הנישואין, בחסידות גור שוקדים על מתווה חתונות חדש וחסר תקדים. כל הפרטים בתוך הכתבה

  • י"א אייר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מתווה מיוחד וחסר תקדים מתגבש בימים הקרובים בחסידות גור. מטרת המתווה, שעתיד לחסוך כ-50,000 שקלים לכל צד בהוצאות החתונה, היא לחסוך בכל ההוצאות שאינן מתחייבות, ובכך לאפשר להורים לבצע תיעדוף מועיל יותר של הכספים, כמו סיוע לזוג הצעיר ברכישת דירה.

הזרז העיקרי ליישום המתווה הגיע בעקבות "חתונות הקרונה", שהוכיחו שניתן לקיים חתונה במסגרת מצומצמת מאוד, ובשמחה רבה לא פחות. בחסידות החליטו לנצל את ההזדמנות להטמיע את השינוי בציבור כולו.

האדמו"ר מגור הקודם, ה"פני מנחם", הגדיר את הוצאות החתונה כ"בן לילה היה, ובן לילה אבד", כאשר ההורים מוציאים עשרות אלפי שקלים עבור לילה אחד. לשם כך, הוחלט להעביר את החתונות מאולמות ולקיימן בשטיבלך (בתי כנסת של החסידות), ולחסוך בהוצאות, שעלותן מגיעה לסכומי עתק.

בימים אלה מקיימים גבאי החסידות ברחבי הארץ דיונים נרחבים על המתווה. במידה והדברים יזכו להיענות רחבה בציבור החסידים, הצפי הוא כי בתוך שבועות מספר יברכו על המוגמר ויגבשו את המתווה באופן סופי. יצויין כי המתווה לא מחייב את כל הציבור בחסידות, אך הוא מהווה המלצה מתוך תקווה שהציבור ייענה, וכך הדבר יהווה נורמה ציבורית חדשה.

קווים כללים מתוך המתווה:

1. לא יושכרו בגדים כלל לליל החתונה עבור בני המשפחה. רכישת בגדים שניתן להשתמש בהן בהמשך – אפשרית. כמו כן, אין לערוך תסרוקות מקצועיות.

2. צמצום הסעודה למינימום מוזמנים. המשפחה הקרובה, דודים של החתן והכלה ושל המחותנים. ללא מחותנים וללא חברים. הגבלה זו לא תחול על אורחים הבאים מחו"ל. החברים יבואו לחופה ולריקודים ללא השתתפות בסעודה.

3. לא יודפסו כלל הזמנות לחתונה.

4. חגיגות ימי השבע ברכות ייערכו רק בבתים. שבע ברכות אחד מרכזי ייערך עבור המחותנים הקודמים של משפחות החתן והכלה, זאת כדי למנוע את הצורך להזמינם לחתונה, שכאמור, תיערך במתוכנת משפחתית בלבד.

5. שבת שבע ברכות תיערך עם 50 איש בלבד, לא כולל ילדים.

6. סעודת השבת אופרוף למשפחת החתן בלבד. הקידוש באופרוף ייערך במתכונת שונה לחלוטין. הציבור יאחל מזל טוב אך לא ייערכו שולחנות לקידוש, לא בצד של הגברים ולא בצד של הנשים.

7. ה'ווארט' ייערך באופן מצומצם ביותר, ובהם ישתתפו רק החתן והכלה והוריהם. אירוע האירוסים, למשפחה המורחבת יותר, ייערך גם הוא בבית ולא באולם.

8. בכל עיר יוקם וועד שימליץ על רשימת אמרגנים במחיר של עד 1000 שקל, כאשר הם יהיו מחויבים להזמין בעלי מקצוע איכותיים, נגן, צלם, מסריט ועוד.

9. חתונות בשטיבלאך: שטיבלאך שיתארגנו כראוי, יקבלו אישור מיוחד מהוועדה לקיים חתונות אצלם בשטיבל. וכדאי להעביר את שיעורי התורה למקום אחר באותו לילה. כדי לא להפריע לשכנים החתונות יתחילו ויסתיימו בשעה מוקדמת.

10. מצוה טאנץ יתקיים על ידי אחד מבני המשפחה, ללא גראמען (חרוזים), כשזמנו לא יארך יותר מרבע שעה.

תגיות:נגיף הקורונהחסידות גור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה