חדשות בריאות

האב והאם נפטרו מקורונה; הרבי במכתב חיזוק מיוחד ליתומים

"אין לנו שום מנוס ותקווה אחרת, אלא רק לברוח אל משען האמונה הקדושה, דהיינו לרוץ אל הקב"ה ולהאמין בכל לב, שמאת ה' היתה זאת וכי היא נפלאת בעיננו". קראו את מכתב החיזוק של הרבי ליתומי משפחת פרוש

  • י"א אייר התש"פ
אא

הטרגדיה של משפחת פרוש זעזעה את עם ישראל: האב והאם נפטרו שניהם מקורונה בהפרש של 4 ימים. בביתם נותרו 6 יתומים, כאשר אחד מהם נדבק אף הוא בנגיף. בחסדי שמים הוא מתאושש, אך עדיין בתקופת החלמה לא פשוטה. (אנא התפללו לרפואתו של חיים מרדכי ליבר בן ביילא הנדל)

בימי השבעה הקשים על אב ואם ביחד, קיבלו ילדי משפחת פרוש מכתב חיזוק מיוחד מהאדמו"ר מתולדות משה. בדבריו, מחזק הרבי את הילדים להישען על בורא עולם.

"ליבי ליבי על חלליהם, ומה מאוד דואב וכואב ליבנו על האבדות הגדולות אשר נאבדו מעמנו, ואין בפי די מילים לנחם אתכם", פותח הרבי את דבריו. 

"וזאת נחמתי בעניי, כי צרת רבים היא חצי נחמה. ואכן אין לנו שום מנוס ותקווה אחרת, אלא רק לברוח אל משען האמונה הקדושה, דהיינו לרוץ אל הקב"ה ולהאמין בכל לב, שמאת ה' היתה זאת וכי היא נפלאת בעיננו, שהרי מידת האמונה היא כלי מוכשר, שעל ידה יכול האדם להמשיך על עצמו נועם זיו השכינה, שכן הפירוש של 'אמונה' הוא, להאמין בדבר אף שהוא לגמרי נגד השכל, כיון שעל ידי זה משיג האדם את אור אין סוף יתברך, שהוא מעין עולם הבא ושאין למעלה ממנו. ובתוך מצות האמונה מונחים כל הכוחות והחיזוקים להרים את עצמנו ולהתגבר על כל ההרגשות הקשות השוכנות עלינו ובתוכנו.

הרבי מחזק את ידי הילדים לא ליפול לזרועות הייאוש, ולא להתפעל ממחשבות קשות: "ועלינו להתחזק בכל כוחנו לבל ניפול לזרועות הייאוש והחידלון, ולא להתפעל מן המחשבות הרעות העולה בנו להטריף את דעתנו להעבירנו מדעת קוננו חלילה וחס, 'לאמיר זיך צוזאם מחזק זיין' להתעורר באמונת השי"ת, ולבקש רחמים ותחנונים על גאולתנו ופדות נפשנו, ושיחזק את נפשנו השבורה במהרה.

"וזה פשוט וברור הוא, כי האיש הזה שחש ומרגיש שהוא תלוי כולו בהשי"ת, ואף מכיר באי יכולתו וחוסר כוחו להושיע לעצמו מבלעדי השי"ת, כיון שהכל הוא משליחות הבורא - הוא המאושר ביותר עלי אדמות, יען שהוא חש בקירבת אלוקים גדולה ועצומה עד מאוד, שכן זהו הקירבה הגדולה ביותר שאפשר להיות לאדם כאן בעולם הזה, ואז כשמרגישים כן, אזי מתקשרים לה' יתברך בקשר של קיימא, ומרימים את העיניים אליו, וממילא הפחד סר ומתבטל לגמרי.

"ודבר זה יהיה לכם לנחמה, כי אין אדם יודע מה שטוב לו באמת, כי אין אף אחד שיכול לחשבן בשכלו מה טוב עבורו ומה לא טוב, ובוודאי שכלפיהם – ההורים ע"ה, טוב להם יותר, לפי שאינם צריכים לשהות עוד בעולם השפל הזה, ובוודאי באו המה אל המנוחה ואל הנחלה, ושם הם מתענגים בתענוגים הרוחניים השמורים לשוכני עליון.

"ואכן כאשר האדם מכיר ויודע מכח אמונתו הטהורה בה', שכל מאורעותיו המה לטובתו, אזי הנפש מתמלאת בשמחה רבה, והאדם נמצא בבחינת שעשוע עולם הבא, שאינו מרגיש שום רע, אלא רק טעם של חיים טובים ונצחיים, חיים של נועם זיו השכינה.

בהמשך המכתב חיזק אותם הרבי להמשיך בדרכי אבותיהם, שיקבל כל אחד מכם להתנהג בדרך הראוי והנכונה, להתחזק בעבודת המידות ולהרבות בלימוד התורה ולא להיכנע אל הרע, ולהקפיד מאוד שלא יפסקו המידות הטובות של ההורים מנוחתם עדן, וגם המה ישמחו בכם מלמעלה, שכן מוכרחים אתם לקבל על עצמכם למלאות את החלל שנפער כמה שאפשר, שיהא זאת להם לנייחא נפשם בגן עדן, וכמבואר בזוה"ק שכאשר הבנים הבאים אחריהם הולכים בתורת האל ועוסקים בתורה ובמצות, מלבישים להם לההורים כתרים לראשיהם כדי לכבדם.

"ויבוא בעל הנחמות לנחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ושישלים לכם את החסר, והשי"ת אביהם של יתומים ישמש לכם כאב ואם יחדיו, ושלא תוסיפו לדאבה עוד", מסתיים מכתב הניחומים של הרבי.

צפו במסע ההלוויה הכואב של האב, שנפטר 4 ימים לאחר רעייתו:

(קרדיט סרטון: כאן - תאגיד השידור הישראלי)

 

תגיות:משפחת פרושנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה