חדשות בארץ

נתניהו: "התנ"ך – אבן היסוד של קיומנו כעם"

עקב המגבלות שהוטלו בשל משבר הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נכח באופן אישי בחידון התנ"ך העולמי לנוער, ושיגר ברכה מוקלטת למשתתפיו: "גם במגפת הקורונה – נצח ישראל לא ישקר"

  • ה' אייר התש"פ
אא

(וידאו: איתי בית-און, לע"מ סאונד: ניר שרף, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר את ברכתו המצולמת לחידון התנ"ך העולמי: "ספר הספרים הוא מקור הערכים הנצחיים שמקיימים אותנו כעם. אהבת האדם, אהבת הארץ, קיבוץ גלויות, גבורה, צדק, מוסריות. אבל השנה אנחנו גם שואבים ממנו תובנות שנוגעות להתמודדות עם מגפה. אבות אבותינו נאבקו במגפות שונות.

"בשבת האחרונה, בפרשת 'תזריע-מצורע' קראנו על הצרעת, והיו עוד מחלות מסוגים שונים, והנה אנחנו קוראים בתורה על הבידוד ועל זיהוי המחלה וכל השאר.

"לעיתים מספר הקורבנות במגפה היה עצום", המשיך ראש הממשלה בדבריו. "בזמן דוד המלך נמנו 70,000 מתים. המשבר חייב ללכד את השורות. כל שבטי ישראל עמדו מולו יחד, בערבות הדדית. הוא חיבר את העם לזהותו, לאמונתו, לעצמיותו. ובצד הקושי והיגון, המגפה גם חישלה אותנו. החוסן הלאומי עמד למבחן, והאומה שרדה בעזרת ה'.

"גם אנחנו בקורונה שואבים מכאן כוח", המשיך ראש הממשלה. "גם במגפה הנוכחית - נצח ישראל לא ישקר. נתגבר בעזרת ה' על המגפה כדברי הנביא ירמיהו: 'הנני מעלה לה ארכה ומרפא'. כך עשו דורות חלוצים בוני הארץ שנאבקו בקדחת, במלריה, בביצות וגם באויבים".

נתניהו סיים באומרו כי הוא לומד את התנ"ך עם בני ביתו: "אין דבר שמרומם את הנפש, ואת הנפש שלי יותר. אני יודע שזה נדבך היסוד, אבן היסוד, של הקיום שלנו כעם ומה שמבטיח את קיומנו לדורי דורות".

תגיות:יום העצמאותחידון התנ"ך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה