חדשות בריאות

ברקע הלחצים: הממשלה תגבש מתווה להחזרת השווקים הפתוחים

בדיון שקיים נתניהו עם יושבי ראש ועדי השווקים סוכם על מתווה לחזרה הדרגתית של השווקים לפעילות,בכפוף לוויסות הכניסה למתחמים ושמירה על כללי הריחוק החברתי לפי כללי ה"תו הסגול". יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה בירושלים: הגענו לפת לחם, ובשבוע שעבר אמרתי בשם הסוחרים שאם הממשלה לא תפתח את השוק, נפתח אותו בכל זאת

שוק מחנה יהודה הסגורשוק מחנה יהודה הסגור
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שני) דיון עם יושבי ראש ועדי השווקים על מנת לגבש מתווה לחזרה הדרגתית של השווקים לפעילות. בדיון סוכם כי משרד ראש הממשלה, בשיתוף משרדי הכלכלה, בריאות, המל"ל עם נציגי ועדי השווקים, יגבשו מתווה לחזרה של השווקים הפתוחים לפעילות, זאת, בכפוף לוויסות הכניסה למתחמים ושמירה על כללי הריחוק החברתי לפי כללי ה"תו הסגול".

יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה בירושלים, טלי פרידמן, אמרה כי "הנזק שלנו ושל החקלאים בישראל עומד על כמאה מיליון שקלים. הגענו לפת לחם, ובשבוע שעבר אמרתי בשם הסוחרים שאם הממשלה לא תפתח את השוק, נפתח אותו בכל זאת". לטענתה, "זה לא היה מתוך מטרה לאיים, זה הגיע ממקום שאין לנו מה להפסיד. אנחנו חווים קורונה כלכלית וזועקים מכם למכונת הנשמה שתציל אותנו. לא ביקשנו מענקים, לא ביקשנו פיצויים - ביקשנו רק לתת לנו לקום בבוקר ולחזור להתפרנס בכבוד".

מלונות באילת (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)מלונות באילת (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

מוקדם יותר אישרה הממשלה את חזרתם לפעילות של מלונות וצימרים צמודי קרקע ובעלי קומה אחת של חדרים החל מיום ראשון, כצעד ראשון בדרך להחזרת ענף התיירות לפעילות. בהודעה נמסר כי בימים הקרובים יגבשו במשרד הבריאות תו תקן סגול לבתי העסק בתחום זה, בכפוף לאי-החמרה בתחלואה עד ליום ראשון.

התאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל שבלשכות המסחר מסרה בתגובה לאישור המתווה כי "ענף התיירות איננו רק מלונאות, כי אם מספר רב של תחומים ובהם ענף האטרקציות שלא נכלל במתווה שר התיירות. אנו קוראים לשר התיירות לגבש בהקדם מתווה מתוקן, שייתן מענה גם לאטרקציות השונות, הפועלות בשטחים פתוחים ומקורים כאחד. חזרתן לפעילות של האטרקציות, נחוצה גם בכדי לענות על הצורך החיוני של הציבור להתרעננות בתקופה לא קלה זו. בנוסף, לצד מתווה החזרה לפעילות, על המדינה להציג גם מתווה של פיצוי ועידוד תיירות ישראלית, על מנת לתת מענה לסגירה הממושכת ולתקופת ההאטה שבפתח".

שר התיירות יריב לוין אמר לאחר קבלת ההחלטה כי "אני מברך על הצעד שנעשה היום, זוהי בשורה לאלפים רבים של בעלי עסקים ועובדים בענף התיירות, אשר לראשונה מאז פרוץ המשבר נקבע תאריך יעד לחזרתם לפעילות".

תגיות:שווקיםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה