חדשות בריאות

קונספירציות קורונה: 7 תיאוריות הזויות יותר או פחות

הקורונה מגיעה מסין, או מארצות הברית, או בכלל מהחלל החיצון; היא יוצרה על ידי יהודים, או מוסלמים, או דווקא על ידי ביל גייטס; ובעצם, הטכנולוגיה הסלולארית אחראית להתפרצות. כל התיאוריות המוזרות

  • ג' אייר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בכל פעם שמתרחש אירוע משמעותי במקום כלשהו בעולם, מתחילות סביבו, מלבד ההשפעות הישירות שלו, גם תיאוריות קונספירציה רבות. התיאוריות הללו נפוצות במיוחד כאשר מדובר באירועים שאינם ברורים וחד משמעיים, כאשר הם נתונים לפרשנות. הם גם נפוצים כאשר ישנם מצבים של חוסר אמון של הציבור בשלטון או בתקשורת.

הדבר לא שונה באירועים של ימינו. סביב מגיפת הקורונה ישנן היום תיאוריות קונספירציה בכמות עצומה, שמתפשטות בהיקף עצום ולעיתים מבהיל. ובעוד שבדרך כלל, תיאוריות קונספירציה הזויות נפוצות בעיקר ברשת, באתרים שוליים ומפוקפקים, או בהודעות שמופצות מתיבת מייל אחת לשנייה – הרי שכאן, אפילו מדינות וממשלות מפיצות מידע שגוי ותיאוריות שונות ומשונות, במכוון. כתוצאה מכך, דווחה חברת Yonder, חברת בינה מלאכותית מארה"ב, אשר עוקבת אחרי מידע שגוי ("פייק ניוז") ברשת, כי בדרך כלל עוברים 6-8 חודשים עד שתיאוריית שוליים ברשת מגיעה למיינסטרים ולציבור הרחב. לעומת זאת, בימי הקורונה, כל תיאוריה חדשה הופכת להיות נחלת הציבור בתוך 3-14 ימים בלבד!

לו היה מדובר רק בדיבורים ברשת, ניחא. אבל התיאוריות הנפוצות גורמות לנזקים מחרידים ולסכנת נפשות של ממש. ברחבי העולם מתרחשות תקיפות של ממש, המכוונות כנגד אישים מפורסמים, כנגד אנטנות סלולאריות וטכנאים שלהן, כנגד בני מיעוטים – כולל יהודים, כמובן – ועוד. המצב הגיע לכך שהרשתות החברתיות הודיעו כבר לפני זמן רב כי ימחקו מידע שגוי בנושא הקורונה, ובאפליקציית וואטסאפ הגבילו אפשרות של שליחת הודעות לקבוצות גדולות. גם ארגון הבריאות העולמי פועל להפרכת התיאוריות המוזרות, ההזויות ואף הזדוניות שמופצות ברשת.

הנה כמה דוגמאות לתיאוריות כאלה, שהפכו לנפוצות ולמשפיעות על דעת הקהל ברחבי העולם.

 

הקורונה הגיעה מסין

את התיאוריה הזו, המוכרת מכולן, אמצו הרבה דמויות שמרניות בארה"ב – כולל הנשיא עצמו, דונלד טראמפ. על פי התיאוריה הזו, מוקד ההתפרצות הראשוני של הקורונה, בעיר ווהאן שבסין, נמצא סמוך למכון הווירולוגי שבעיר. ככל הנראה, על פי התיאוריה הזו, הנגיף נחקר במכון, ודלף ממנו.

או אולי אף חמור מכך? תיאוריה קיצונית עוד יותר אומרת שהנגיף הוא בכלל נשק ביולוגי שפתחו הסינים, וששוחרר על ידם בכוונה, כדי להראות לעולם שהם מסוגלים להשתלט על מגפות מהר יותר מהעולם המערבי. על פי התיאוריה הזו, הנגיף הופץ על ידי הדבקה מכוונת של לוחמים מכל רחבי העולם, שהגיעו לסין כחודש לפני התפרצות הקורונה להשתתף בתחרויות האולימפיאדה העולמית לצבאות.

התקשורת בארה"ב אף הגדילה לומר שממשלת סין עשתה שימוש בנגיף כדי להפיל את ממשלת טראמפ, וכי מדובר במעבדה לא בטוחה. אך כאשר נשאל לאחרונה מארק מילי, ראש המטות המשולבים של ארה"ב, על הטענות הללו, הוא אמר בחוסר בהירות כי העניין לא ברור, וכי מרבית הראיות מוכיחות שמדובר בהתפרצות טבעית של הנגיף.

 

הקורונה הגיעה מצבא ארצות הברית

ברוסיה נפוצה תיאוריה כי האשמה בהפצת הנגיף היא לא סין, אלא דווקא ארצות הברית, ובפרט הצבא בארה"ב. את התיאוריה הזו אמצו גם כמה דיפלומטיים סיניים, והשתמשו בה כתגובת נגד להאשמות של טראמפ נגד סין. הטענות אף קושרות בין שמו של הווירוס (קורונה – כתר) לתחרויות בהן שפט בעבר נשיא ארה"ב. התיאוריה הזו הופצה ברשתות החברתיות בסין, ונציגים רשמיים של סין ברחבי העולם חזרו עליה. אך יום אחד בלבד למחרת זומן השגריר הסיני בוושינגטון כדי לקבל שיחת נזיפה בנושא במחלקת המדינה.

 

הקורונה היא נגיף שהונדס על ידי בני אדם

לפני מספר שבועות התראיין לוק מונטנייה (87), וירולוג וחתן פרס נובל לרפואה לשנת 2008, שהוא אחד משני המדענים שגילו את נגיף ה-HIV, לאחד מן הערוצים הצרפתיים. בראיון הוא טען שנגיף הקורונה כולל בתוכו מקטעים של HIV, וכי מצב זה אינו אפשרי בנגיף טבעי, ומכאן שהוא פותח בוודאות בידי אדם.

העולם המדעי הוכה בהלם, עד שהתברר שמונטנייה כבר מזמן התרחק מן המסלול המדעי המקצועי, והוא עוסק במחקרים מפוקפקים שאינם עומדים בקריטריונים מדעיים מקובלים. הוא אף טען לאחרונה שיש אפשרות לבצע "טלפורטציה" לחומרים גנטיים, דבר שכידוע קיים רק במחוזות המדע הבדיוני.

 

הנגיף הגיע בכלל מהחלל החיצון

סין? ארצות הברית? מה פתאום, המקור של הווירוס הרבה יותר רחוק והרבה יותר מורכב מהתיאוריות האלה. כך, לפחות, טוען פרופ' צ'נדרה וויקרמאסאה, אסטרוביולוג במרכז בקינגהאם שבסרי-לנקה. לטענתו, נגיף הקורונה הגיע לעולם דרך מטאור שנחת ונשרף בסין, באוקטובר של השנה החולפת. ישנן עדויות כי בצפון-מזרח סין אכן התרסק מטאור, אלא שהעובדות הפשוטות סותרות את הרעיון ההזוי על מקורו של הנגיף – כאשר מטאורים חודרים לאטמוספירה, הם בוערים – בחום של כ-650 מעלות. זהו חום שהורג כל סוג של אורגניזם – גם נגיפים. מלבד זאת, המטאור המדובר התרסק במים, ולא על האדמה.

 

ביל גייטס הוא שתכנן את התפשטות הקורונה

לא פחות מ-1.2 מיליון פעמים הוא מספר הפעמים שהתיאוריה הזו הוזכרה בתקשורת וברשתות החברתיות – זוהי, ככל הנראה, תיאוריית הקונספירציה הנפוצה ביותר. לטענת הקונספירטורים, ביל גייטס – כן, המיליארדר שהקים את חברת מיקרוסופט – הוא זה שתכנן את התפרצותו של נגיף הקורונה, על מנת להרוויח ממכירה של חיסונים – אותם ייצר, כביכול, מראש, יחד עם חברה בריטית בשם Pirbright. תיאוריה נוספת ודומה לזו, טוענת שביל גייטס חבר לקבוצה ששמה לה למטרה לחסל את האנושות כולה, או לחילופין, להטמיע אפשרות מעקב אחרי כל אדם ואדם בעולם.

כל זה, כנראה, נובע מהעובדה שבשנים האחרונות הפך גייטס למומחה בנושאים של התפשטות מגיפות. גייטס ואשתו תורמים סכומי כסף גבוהים עבור המלחמה בקורונה, באמצעות הקרן הפילנתרופית שמייסודם.

גייטס עצמו מסרב בעקביות להגיב לטענות ולקונספירציות, אך מנכ"ל הקרן שלו, מארק זוסמן, אמר כי מצער שאנשים מפיצים מידע שגוי, במיוחד בתקופה שבה כולם צריכים לשתף פעולה כדי להציל חיים. גם חברת Pirbright יצאה בהכחשה ברורה של הטענות.

 

האחראיות להפצת הקורונה הן האנטנות של רשתות הסלולר מדור 5

תיאוריה רווחת נוספת היא שהתדרים שמגיעים מן המכשירים השייכים לטכנולוגיית G5 מחלישים את המערכת החיסונית של האנשים שסביבם, כך שקשה להם יותר להתמודד עם נגיף הקורונה. תיאוריה דומה אומרת שהתדרים הללו גורמים לתסמינים אשר דומים לאלו של הקורונה. עוד תיאוריה בסגנון זה היא בכיוון ההפוך – הדרישה של הממשלות להטיל בידוד על הנדבקים היא כיסוי לכך שמותקנות במדינות השונות אנטנות חדשות של G5.

בתחילה, התיאורות הללו נשמעו כבדיחה לא מוצלחת. אולם היא הלכה והתפשטה עד כדי כך שמשרדי תקשורת וחברות סלולר נאלצו לצאת בהודעות מיוחדות להבהרת הנושא. כך בכל העולם, וכך גם בישראל. מחקרים בבריטניה טוענים כי כשליש (!) מתושבי בריטניה אומרים כי אינם יכולים לשלול את התיאוריה. מפורסמים רבים תומכים בתיאוריה הזו בגלוי ברשתות החברתיות, וגם רופא בלגי, ד"ר קריס ואן קרקהובן, תומך בתיאוריה וטוען ששדות אלקטרו מגנטיים מרעילים את האוכלוסיה, ושההוכחה לנכונותה של התיאוריה היא שהעיר וואהן היתה העיר הראשונה שרושתה בטכנולוגיית G5.

גורמים מדעיים רבים, כולל ה-ICNIRP (הוועדה הבינלאומית להגנה מקרינה בלתי מייננת), הסבירו כבר פעמים רבות שגלי רדיו אינם פוגעים בDNA האנושי. אך העולם ממשיך להאמין בתיאוריה הזו.

הגרוע ביותר הוא שהתיאוריה הזו הובילה למעשי ונדליזם רבים ברחבי אירופה, כמו הצתות של תרני סלולר, השחתה של אנטנות ואפילו תקיפה של טכנאים שהגיעו לנסות ולתקן את הנזקים. באופן אבסורדי, מרבית האנטנות שהושחתו – כלל לא פועלות בטכנולוגיית G5...

בישראל אמר מנכ"ל חברת וודאפון, המפעילה רשתות סלולאריות, כי התופעות הללו הן סיכון חיי אדם, אשר מונע על ידי שקר מסוכן. גם פייסבוק סגרה לאחרונה קבוצה בשם Stop G5 Israel.

האבסורד הנוסף הוא, שטכנולוגיית G5, דווקא פולטת כמות נמוכה של קרינה לא-מייננת, מאשר הרשתות של דור 3 ו-4.

 

הנגיף הופץ על ידי יהודים ציונים. או מוסלמים

מי אשם בכל המגפות שהתרחשו בהיסטוריה? נכון, היהודים. או לפחות כך טענו האנטישמים בעקביות לאורך הדורות. וכן, גם עכשיו נשמעות טענות כנגד היהודים. התיאוריה האחרונה גורסת שהיהודים אחראים לייצור הווירוס, אם על מנת להשיג באמצעותו רווח כלכלי, ואם כדי, בפשטות, להשתלט על העולם. כמובן, האחוזים הגבוהים של היהודים שנפגעו מן הנגיף עומדת בסתירה מוחלטת לתיאוריות הללו, אבל זה לא מפריע לאנטישמים לתלות ברחבי ברוקלין ומנהטן כרזות עם איורים אנטישמיים, אשר מאשימות את היהודים בהפצה של הקורונה.

הליגה נגד השמצה בארה"ב פועלת נגד התיאוריות הללו, וכך גם הרשתות החברתיות, אשר מצנזרות מודעות בנושאים אלה, וזו כנראה הסיבה לכך שאף על פי שמדובר באחד הסטריאוטיפים העתיקים והמוכרים ביותר על העם היהודי, התיאוריה הזו עדיין לא צברה תאוצה של ממש. עם זאת, היא קיימת במקומות רבים ברחבי העולם. מפלגת הבאסקים בספרד טוענת שהאימפריאליזם הציוני-אמריקאי אחראי לקורונה, ודברים דומים נאמרים במקומות כמו ונצואלה, טורקיה ואיראן. האחרונה, אגב, טוענת שגורמים ציוניים פתחו זן מיוחד של הקורונה, קטלני יותר מהרגיל, וכוונו אותו באופן מיוחד כנגד האיראנים – במטרה למוטט את שוק המניות העולמי, ולהשתלט על מדינות באמצעות סחר פנים.

הפעם, לא רק היהודים מואשמים – בהודו אלה דווקא המוסלמים שמואשמים בהפצת הנגיף. לאחר כינוס מוסלמי דתי שבו התרחשו מקרי הדבקה רבים, מוסלמים רבים הותקפו פיזית. גם ברשתות החברתיות ניתן לראות תיאוריות דומות, כמו למשל שמוסלמים מוכרים מזון המזוהם בנגיף הקורונה, או שהמסגד בעיר פטנה שבהודו נותן מחסה לחולים מאיראן ומאיטליה.

תגיות:נגיף הקורונההשערות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה