חדשות בעולם

האישה שהסגירה את אנה פרנק לידי הנאצים

שבעים שנה אחרי מותה של אנה פרנק מתפרסם בהולנד ספר המגלה את זהותה של המלשינה ששלחה את משפחת פרנק למחנות ההשמדה

אא

בימים אלה מצוין בעולם יום הזיכרון השבעים למותה של אנה פרנק, הנערה היהודייה שיומנה המפורסם היה לרב מכר ברחבי העולם. לצד קמפיינים המבקשים לשמר את זיכרה ומורשתה של פרנק, מתפרסמים בימים אלה פרטים חדשים על חייה ומותה של הנערה היהודייה מהולנד.

לתשומת לב רבה במיוחד זוכה ספר שיצא לאור ביום רביעי שעבר בהולנד, המגלה את זהותה של האישה שהסגירה את אנה פרנק ומשפחתה לידי הנאצים. הספר, שנכתב על ידי ג'ופ ואן ויק, בנה של גיבורת המחתרת ההולנדית אליזבת' ווסקויל, מספר כי דודתו של המחבר, נלי ווסקוויל, הייתה ככל הנראה המלשינה שהסגירה את משפחת פרנק לגסטפו.

ואן ויק מספר בספרו כי אימו אליזבת' הייתה כתבנית במקצועה, ועבדה עבור אוטו פרנק, אביה של אנה. היא ובעלה ג'והן בנו את ארון הספרים המפורסמים שהסתיר את הכניסה למקום המחבוא של המשפחה, מעל בית חרושת באמסטרדם, והיו בין הבודדים שידעו על מקום המסתור של המשפחה היהודית.

אנה פרנקאנה פרנק

ב-1942, אוטו ואדית פרנק, יחד עם שתי בנותיהם מרגוט ואנה, נכנסו למחבוא. בשנים בהם שהו במסתור כתבה אנה את יומנה. באוגוסט 1944, המשטרה הגרמנית חשפה את המחבוא אחרי שערכה חיפוש בבית ועצרה את כל בני המשפחה.

ההשערה  כי המלשינה היא נלי ווסקיל, אחותה של אליזבת, העובדת הנאמנה שסייעה למשפחת פרנק להסתתר, מבוססת על העובדה הידועה כי נלי ווסקויל הייתה מודיעה נאצית מגיל 19 עד 23, ועל כך שהייתה ידועה גם בהתבטאויות אנטישמיות. קרובי משפחה נוספים של ווסקוויל אישרו את ההשערה כשפנה אליהם ג'ופ ואן ויק בזמן כתיב הספר, כדי לבקש את עדותם.

כאמור, מכל משפחת פרנק שנשלחה למחנות ההשמדה, שרד רק אוטו פרנק. אדית פרנק מתה באושוויץ בגיל 44, בעוד מרגוט בת ה-19 ואנה בת ה-15 מתו בברגן בלזן באותה שנה.

תגיות:אנה פרנקיום הזיכרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה