חדשות בארץ

נתניהו: בטוח שעוד כמה חודשים נממש את הבטחת טראמפ לסיפוח יו"ש

בנאום מצולם לקהל נוצרי אוונגליסטי לרגל מאה שנה לציון ועידת סן רמו אמר ראש הממשלה כי הוא משוכנע שבעוד כמה חודשים תמומש הבטחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ותקודם סוגיית סיפוח יהודה ושומרון

נתניהו וטראמפ במטה האו"ם בניו יורק (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)נתניהו וטראמפ במטה האו"ם בניו יורק (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי הוא משוכנע שבעוד כמה חודשים תמומש הבטחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ותקודם סוגיית סיפוח יהודה ושומרון. "הנשיא טראמפ התחייב להכיר בריבונות ישראל על ההתנחלויות היהודיות ובבקעת הירדן. בעוד כמה חודשים מהיום אני בטוח שההבטחה הזאת תקוים ונוכל לחגוג עוד רגע היסטורי בהיסטוריה של הציונות", אמר נתניהו בנאום מצולם לקהל נוצרי אוונגליסטי, לרגל מאה שנה לציון ועידת סן רמו.

"שנים לחמתי באלה שמכחישים את הקשר של העם היהודי לארצו. אני גאה לומר שהמאבקים נשאו פירות. תוכנית טראמפ הכירה בזכויות של ישראל בכל יהודה ושומרון", אמר. "מאה שנים אחרי סן רמו, הבטחת הציונות ממומשת".

במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם בין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ נקבע כי לא יבוצע אף מהלך בחצי השנה הראשונה, אולם הדבר היחיד שהממשלה תורשה לעסוק בו יהיה קידומה של החלת הריבונות הישראלית בחלקים מהגדה המערבית כבר ב-1 ביולי, בהתאם לתוכנית השלום של הנשיא טראמפ, ואילו על כחול לבן נאסר לעכב את ההצעה בוועדות. בשבוע שעבר אמר מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו כי שאלת הסיפוח הינה "החלטה ישראלית" וכי "נעבוד איתם (עם ישראל – א"פ) מקרוב כדי לחלוק איתם את עמדתנו בנושא".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מיהר להגיב להצהרתו של פומפאו, ואיים כי "לא נשב בחיבוק ידיים אם ישראל תכריז על סיפוח, ובמקרה כזה כל ההסכמים בינינו לבין ישראל וארה"ב יתבטלו". זמן קצר קודם הודיע דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, כי "לארה"ב אין זכות לתת לגיטימציה להחלטה ישראלית על שטחים פלסטיניים או להחליט בעצמה בעניינם".

האיחוד האירופי גינה גם כן בחריפות את ההסכם הקואליציוני במסגרתו תקודם סוגיית סיפוח הגדה המערבית החל מ-1 ביולי. שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, אמר כי כל סיפוח יהווה "הפרה רצינית של הדין הבינלאומי" וכי "האיחוד האירופי רושם לפניו את ההסכם הפוליטי שיכול לסלול את הדרך להקמת ממשלה בישראל".

במשרד החוץ בירושלים תקפו את הודעת האיחוד האירופי ומסרו כי "מצער לקרוא שג'וזף בורל, מי שמתיימר להיות אמון על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, בוחר לקדם בצורה הזו את פניה של ממשלה חדשה של שותף מרכזי של האיחוד, ומעדיף לראות את היחסים בין ישראל לבין האיחוד דרך הפריזמה של המגפה ושל 'מעמד השטחים'". עוד ציינו במשרד את העובדה ששאר המדינות החברות באיחוד סירבו לבקשת הארגון לתמוך בהודעה הגינוי בישראל, "על רקע עומקם של היחסים". "אנו תוהים איזו מדיניות האדון הנכבד בוחר לייצג, ולא בפעם הראשונה", אמרו במשרד החוץ.

תגיות:דונלד טראמפסיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה