חדשות בריאות

ההקלות המסתמנות: חנויות רחוב כן, מרכזי קניות לא; חנויות הלבשה בספק

על פי המתווה המסתמן, בשלב הראשון ייפתחו חנויות רחוב – בהן, מסעדות ובתי קפה שיפעלו במתכונת של טייק אווי – וכן חנויות תכשיטים, פרחים ומשתלות, ועסקים להמרת כספים. התקנות החדשות צפויות לחול כבר ממחר או מיום ראשון

קניון עטרות (צילום: פלאש 90)קניון עטרות (צילום: פלאש 90)
אא

נציגי משרדי הממשלה השונים דנים היום (חמישי) בהסרת חלק משמעותי מהמגבלות על המשק שהוטלו בשל התפשטות נגיף הקורונה. על פי המתווה המסתמן, בשלב הראשון ייפתחו חנויות רחוב – בהן, מסעדות ובתי קפה שיפעלו במתכונת של טייק אווי – וכן חנויות תכשיטים, פרחים ומשתלות, ועסקים להמרת כספים. התקנות החדשות צפויות לחול כבר ממחר או מיום ראשון. בדיון המקצועי משתתפים נציגים ממשרד ראש הממשלה, האוצר והבריאות.

לגבי מספרות ומכוני יופי צפוי כי הם ייפתחו בכפוף להנחיות שייקבעו. כן גם באשר לחנויות למוצרי תינוקות וסוכנויות רכב. במרכז הדיון בישיבה עומדת סוגיית פתיחת מרכזי הקניות של "ביג" ומרכזי המסחר שאינם מקורים כמו הקניונים. סימן שאלה נוסף מרחף גם על חנויות להלבשה והנעלה.

בהמשך היום צפויה הממשלה להתכנס לדיון בהצבעה על אישור ההקלות בתקנות לשעת חירום. אין כוונה לבקש מהשרים לקיים דיון על הקלות נוספות כמו לאפשר פעילות ספורטיבית ללא הגבלת מרחק מהבית.

שרי האוצר והכלכלה, כחלון וכהן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)שרי האוצר והכלכלה, כחלון וכהן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לקראת הישיבה היום, שתתקיים בעקבות לחץ שהפעילו השרים בדיון בממשלה אתמול, גיבשו מוקדם יותר במשרד הכלכלה שורת המלצות על פתיחה מורחבת של המשק והמסחר. הדיון אתמול נעצר לאחר ויכוח חריף בין השרים למשרד הבריאות, שטענו כי המשרד מנסה לעשות "מחטף" ולהביא לאישור הממשלה איסור על פתיחת מרכזים פתוחים ללא דיון מוסדר וללא אישור מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. וכך, בשל עיסוקו במגבלות שיינקטו בימי הזיכרון, העצמאות ובחודש הרמדאן - הטיפול בטיעונים נדחה להיום.

מי שהוביל את המתקפה על מדיניות משרד הבריאות והעומד בראשו, משה בר סימן טוב, היה שר האוצר משה כחלון שטען כי המשרד "כבר לא מותאם לנסיבות במציאות". כחלון הטיח במשרד הבריאות: "איבדתם את זה. נמאס. תמכתי בכם בהתחלה, אבל עכשיו לא יכול להיות שחנויות צ'יינג' (חלפנות) שיש להם הפרדה עם הלקוחות לא מאפשרים להם לעבוד ולבנקים כן".

משרד הכלכלה יגיש היום את המלצותיו, לפיהם יש לאפשר ליותר עסקים לחזור לעבודה סדירה לצד ההתמודדות עם התפשטות המגפה. בראש הרשימה ניכרת הדרישה לפתוח את מתחמי הקניות הפתוחים, החוסים, לפי משרד הבריאות, תחת ההגדרה של "קניון", מה שיוצר בלבול רב ופרשנות רחבה מדי. "מכיוון שמותרת פתיחת חנויות ברחוב, לא נראה סביר למנוע פתיחת חנויות במתחמי קניות" אמרו במשרד והדגישו: "מתחם קניות אינו מתחם סגור, הוא פרוס הרבה יותר מהרחוב ולכן התיקון מתבקש".

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה