חדשות בארץ

לפיד: "ניסנקורן וחבריו זחלו לממשלת נתניהו החמישית"

בדיון בוועדה המסדרת, תקף יו"ר יש עתיד בחריפות את חברי כחול לבן על חתימת ההסכם הקואליציוני עם הליכוד: "כולם רצו ג'ובים, וכולם גם קיבלו. אין לזה אח ורע בהיסטוריה של ישראל"

לפיד בדיון (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)לפיד בדיון (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
אא

הוועדה המסדרת התכנסה בצהריים (חמישי) לדון במתן פטור מחובת הנחה לתיקונים שבכוונת הקואליציה החדשה להכניס בחוק יסוד הממשלה – צעד שמטרתו לזרז את הליכי החקיקה של החוק, שנועדו לאפשר את הקמת ממשלת הרוטציה בהתאם לסיכומים הקואליציוניים שהושגו בין הליכוד וכחול לבן. נציגי האופוזיציה בוועדה תקפו בחריפות את ההסכם, וכיוונו את חיצי ביקורתם לעבר חברי סיעות כחול לבן, העבודה וגשר, שיהיו חלק מהממשלה.

יו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, אמר בפתח דבריו: "לא התכנסנו פה בשביל להקים ממשלת אחדות או חירום. התכנסנו להקים את ממשלת נתניהו החמישית, שאבי ניסנקורן וחבריו זחלו לתוכה על גחונם. למה אנחנו יודעים שזו לא ממשלת חירום או ממשלת קורונה? משום שאין אף מלה אחת על הקורונה בכל הדפים האלה. אין תוכנית עבודה. אין תשובה לשאלה מה יקבלו העצמאים שקורסים ושוקעים בחובות, מה יקבלו מי שיצאו לחל"ת, יותר ממיליון מובטלים חדשים".

"עולם שלם מתמוטט סביבנו, ופה יש הסדר שעוסק רק בדבר אחד: ג'ובים. כולם רצו ג'ובים, וכולם גם קיבלו", תקף לפיד. "52 שרים וסגני שרים על מנת שיוכלו לחזור הביתה, לבני ובנות הזוג, ולומר שיש להם תפקיד, לשכה, עוזרים ומזכירות. זו מפלצת ביורוקרטית, שאי אפשר יהיה לנהל. אין לזה אח ורע בהיסטוריה של ישראל. לא ראיתי דבר כזה מאז נכנסתי לפוליטיקה לפני 7 שנים ולא 30 שנים לפני כן, בהן סיקרתי את הפוליטיקה".

"900 מיליון שקל עלות זו הערכה של חובבים", המשיך לפיד. "הייתי שר האוצר, ואני יודע כמה עולה באמת משרד ממשלתי, אני יודע כמה עולה באמת כל המפלצת הזאת שאתם מקימים עכשיו. מה תגידו לכל המובטלים, לכל אלפי ועשרות אלפי העסקים הקטנים שקורסים? הם באים הביתה עם סירים ריקים, ואתם באים עם סירים מלאים בג'ובים לחלק לחברים שלכם".

את דבריו סיכם יו"ר האופוזיציה המיועד באומרו לניסנקורן: "אתם מכניסים פה סעיף, שמאפשר לא רק לראש ממשלה עם כתבי אישום לכהן, אלא אפילו עבריין מורשע יוכל להיות ראש ממשלת ישראל. אתה, כשר המשפטים, תהיה חתום על זה. איך תחיה עם עצמך?".

בליכוד ובכחול לבן מעוניינים לסיים את תיקוני החקיקה השונים, הנגזרים מהסכם הקואליציוני, לפני תום תקופת 21 הימים, זאת כדי שניתן יהיה לפנות לנשיא ראובן ריבלין בבקשה להטיל באופן רשמי על נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה. עם זאת, החוק המכונה "הנורבגי המדלג" – שנועד לאפשר את כניסתם לכנסת של חברי "חוסן לישראל" במקומם של שרים שיתפטרו ממנה – נותר בשלב זה מחוץ לרשימת החקיקה שהונחה על שולחן הכנסת, זאת מחשש שבג"ץ יפסול אותו.

תגיות:יאיר לפידאבי ניסנקורןכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה