חדשות בעולם

מרקל: גרמניה תצטרך לחיות עם הנגיף זמן רב

הקנצלרית הגרמנית הדגישה כי אין בהקלות המשמעותיות שהכריזה ביום שני, ואשר צפויות להתרחב בקרוב, משום הכנה לחזרה מלאה לשגרה. "אנחנו לא יכולים לחזור לחיים שהכרנו לפני הקורונה", אמרה מרקל בפרלמנט. "אסור לנו לאבד אנרגיה לפני שנגיע לסוף המגפה – אחרת ניענש"

מרקל (צילום: שאטרסטוק)מרקל (צילום: שאטרסטוק)
אא

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, התריעה היום (חמישי) כי אזרחי המדינה יצטרכו להתרגל לשגרה חדשה בצל התפשטות נגיף הקורונה, שעשויה להימשך "זמן רב". מרקל אמרה את הדברים בנאום בפרלמנט, לאחר שהודיעה על שורת הקלות על מגבלות התנועה והחזרת חלק מענפי המסחר לפעילות. עד כה מתו בגרמניה למעלה מ-5,000 בני אדם ואובחנו 148,046. ביממה האחרונה בלבד מתו 215 בני אדם והתווסף למניין החולים עוד 2,352.

גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, החליטה ביום שני על שורת צעדים ראשוניים וזהירים ליציאה מההסגר שהוטל על אזרחיה לפני חודש במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. על פי המתווה שגיבשה הממשלה, תתאפשר פתיחתן של כמה חנויות במספר אזורים שגודלן לא עולה על 800 מטר רבוע, וכן פתיחת אולמות תצוגה של מכוניות, חנויות אופניים וחנויות ספרים בכל גודל שהוא.

הסגר בעיירה ריינלנד-פאלץ בגרמניה, 24 במרץ (צילום: שאטרסטוק)הסגר בעיירה ריינלנד-פאלץ בגרמניה, 24 במרץ (צילום: שאטרסטוק)

עם זאת, הקנצלרית הדגישה כי אין בהקלות אלו, שצפויות להתרחב בקרוב, משום הכנה לחזרה מלאה לשגרה. "אנחנו לא יכולים לחזור לחיים שהכרנו לפני הקורונה", אמרה מרקל בפרלמנט. "אסור לנו לאבד אנרגיה לפני שנגיע לסוף המגפה – אחרת ניענש, זו הולכת להיות משימה לטווח ארוך". לדברי מרקל, אם תזוהה התפשטות רחבה יותר בזמן הקרוב, תיאלץ להשיב את המגבלות המחמירות על התנועה.

ההקלות גובשו בהסכמה בין הממשלה הפדרלית לבין הממשלות של מדינות המחוז המרכיבות את גרמניה, וההקלה בתנאי ההסגר גובשה לכל מדינה ומדינה בנפרד. כך למשל, בברלין וברנדנבורג תתאפשר פתיחת חנויות קטנות (עד 80 מ"ר) רק בהמשך השבוע, ובמדינת המחוז תורינגיה ובבוואריה הן ייפתחו רק ביום שני הבא.

במדינת סקסוניה הכריזו על חובה לעטות מסכה בחנויות ובתחבורה הציבורית, והיא המדינה היחידה עד כה שהורתה על כך. כמה מדינות מחוז אף מתחילות לקיים את מבחני הבגרות בבתי הספר, אולם הלימודים עצמם בבתי הספר צפויים להתחדש בהיקף נרחב יותר רק בעוד שבועיים לכל המוקדם.

תגיות:נגיף הקורונהגרמניהאנגלה מרקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה