חדשות בארץ

ח"כ שלח נגד גנץ ואשכנזי: "התהפכו כמו חביתות"

בעקבות הסכמת כחול לבן להחלת הריבונות על ההתיישבות ביהודה ושומרון, מתח חבר הכנסת עופר שלח ביקורת חריפה על בני גנץ וגבי אשכנזי: "שני הרמטכ"לים אישרו לחסל את סיכויי ההיפרדות מהפלסטינים"

עופר שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)עופר שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד) תקף היום (שלישי) בחריפות את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואת מספר 2 שלו, חבר הכנסת גבי אשכנזי, בעקבות החתימה של כחול לבן על הסכם קואליציוני עם הליכוד. הוא יצא נגד הסכמתם של שני הרמטכ"לים לשעבר להחלת הריבונות הישראלית על ההתיישבות ביהודה ושומרון, והאשים אותם באופורטוניזם: "הם התהפכו כמו חביתות".

"יומיים לפני שהוצגה תוכנית המאה בוושינגטון, התכנס הקוקפיט של כחול לבן, זכרו ממש לא לברכה, לדון בעניין", כתב שלח בפייסבוק. "שלושה אנשים בחדר היו נגד סיפוח חד צדדי: לפיד, גנץ ואשכנזי. בוגי יעלון היה בעד. ארבעה ימים אחר כך התכנס אותו פורום: יאיר נשאר נגד, בוגי נשאר בעד. ככה זה ביחס לנושא שבלב הוויכוח שלנו כבר 53 שנים. יש לך דעה שאתה לא משנה בארבעה ימים".

"אבל בני וגבי שלנו, שבעים שנה של ניסיון ביטחוני ועמוד שידרה של רמטכ"לים? התהפכו כמו חביתות. נסיעה אחת לוושינגטון, וחשש שאיזה ציבור מדומיין שבקולותיו חשקו חושב אחרת, העיפו אותם 180 מעלות מאמונתם הבסיסית".

"הייתה לי אז שיחה לא פשוטה עם אשכנזי. בשלב מסוים שאלתי אותו מה דעתו האמיתית בעניין. הרמטכ"ל לשעבר גמגם. לא פלא: שמונה שנים מסיום כהונתו, פעם ראשונה שמישהו דורש ממנו להביע דעה. בסוף אמר לי שצריך לנצח בבחירות".

"מה עשיתי, אתם שואלים בצדק? אמרתי בכל מקום את עמדתי – התנגדות מוחלטת לכל צעד חד-צדדי. הבהרתי בתוך החדר מה אעשה אם הנושא יגיע להצבעה. לא הייתי לבד. מי שמכיר יודע, שאם הסיפוח היה מגיע להצבעה לפני הבחירות, כחול לבן לא הייתה מגיעה אליהן בחתיכה אחת".

שלח הוסיף בציניות: "מה בני גנץ עשה כדי להתמודד עם המצב הזה? מה שבני תמיד עושה. כלום. כרגיל, גם היה לו מזל: בסוף, ג'ארד קושנר והעולם הערבי גאלו אותנו. לא היתה הצבעה על הסיפוח".

לדברי בכיר יש עתיד, נתניהו קיבל מאשכנזי וגנץ "אישור בכתב" לבצע "סיפוח חד צדדי של ההתנחלויות, שיגדיל את החיכוך בשטח – ועם מדינות כמו מצרים וירדן – ויחסל את האפשרות המדינית להסכם. לא פלא שיריב לוין הצטלם אתמול מחייך לרווחה: לא רק את בית המשפט אישרו לו אתמול שני הרמטכ"לים לשעבר לחסל, גם את סיכויי ההיפרדות מהפלסטינים. ללוין, אגב, אין לי שום טענה. זו אמונתו המוצהרת". את הפוסט החריף שלו סיכם שלח בהצהרה, לפיה גנץ ואשכנזי הם "שני האנשים שיהיו חתומים על חיסול הסיכוי להסדר, הרבה יותר מביבי ומיריב לוין".

תגיות:בני גנץעופר שלחגבי אשכנזיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה