חדשות בארץ

הממשלה הוקמה: נתניהו וגנץ חתמו על הסכם קואליציוני

לפי הודעת הליכוד וכחול לבן, נתניהו וגנץ חתמו על הסכם להקמת "ממשלת חירום לאומי". לפיד תקף: "גנץ ואשכנזי הסכימו לתת לנאשם בפלילים למנות את השופטים שידונו בעניינו. אין גבול לחרפה"

נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)
אא

הליכוד וכחול לבן הודיעו הערב כי בשעה זו (שני) נחתם הסכם להקמת "ממשלת חירום לאומית" בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. בהסכם נקבע כי עם הקמת הממשלה היא תוגדר כממשלת חירום לאומית לתקופה של  חצי שנה ולא תועלה חקיקה שאינה קשורה במלחמה בקורונה ללא הסכמה. במקביל יוקם צוות מו"מ שידון בקווי היסוד לממשלת האחדות שתוקם עם תום המאבק בקורונה. 

יו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד, אמר על ההסכם המסתמן: "אז הפשרה בוועדה לבחירת שופטים היא שביבי בחר את כל הנציגים לוועדה. גנץ ואשכנזי הסכימו לתת לנאשם בפלילים למנות את השופטים שידונו בעניינו. אין גבול לחרפה". יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ מסר כי "‏המתנה של ביבי וגנץ לאזרחי ישראל במשבר הכלכלי העצום: הממשלה הגדולה בתולדות המדינה. 34 שרים (ועוד סגנים) למשרדים מופרכים כדי לתפור קומבינה מושחתת. 
תודה לכם, באמת תודה מקרב לב".

על פי המתווה המסתמן, באוקטובר 2021 יפנה נתניהו את כיסאו לטובת גנץ, בעת שהראשון יכהן כממלא מקום. עד שגנץ ייכנס למעון ראש הממשלה הוא יכהן כממלא מקומו עם סמכויות מוגבלות. הממשלה תורכב במתכונת פריטטית שוויונית, כאשר כחול לבן תקבל 16 תיקים, בהם ביטחון; חוץ (לחצי קדנציה); משפטים; עלייה וקליטה; כלכלה ורווחה (לחברי מפלגת העבודה - עמיר פרץ ואיציק שמולי); תרבות וספורט; תקשורת; חקלאות; המשרד לעניינים אסטרטגיים; תיירות; תפוצות; ושוויון חברתי. זאת, בעוד שבליכוד יקבלו את תיק החוץ (לחצי השני של הקדנציה); ביטחון פנים; תחבורה; חינוך; שיכון; הגנת הסביבה; אנרגיה; ירושלים, ועוד תיקים נוספים.

מעמדו של ממלא המקום של ראש הממשלה יוגדר בחוק כזהה לזה של ראש הממשלה מבחינת מגורים, אבטחה, תנאים ויועצים. בנוסף, נתניהו וגנץ יושבעו יחדיו לתפקיד ראש ממשלת ישראל וראש ממשלת ישראל המיועד, ובחקיקה ייקבע שכעבור שנה וחצי התפקיד יעבור מנתניהו לגנץ אוטומטית. עוד לפני השבעת הממשלה יועברו שני חוקים - שמסדירים את הרוטציה ואת מעמד ממלא מקום ראש הממשלה.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר בתגובה לחתימת ההסכם בין הליכוד וכחול לבן כי "ממשלת הכניעה של גנץ ונתניהו היא סטירת לחי לרוב האזרחי שיצא פעם אחר פעם לקלפי כדי להדיח את נתניהו". עודה הוסיף: "גנץ לא היה אמיץ מספיק לנצח ובחר להכשיר את הסיפוח, הגזענות והשחיתות".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, הגיב על הסכם ממשלת האחדות שנחתם בין ראש הממשלה לבין יו"ר כחול לבן ואמר כי "תמיד אנו מברכים על אחדות בעם ישראל אך גם בעת הזאת בה היא נדרשת יותר מהרגיל אסור שהיא תבוא על חשבון עתידם של חצי מיליון מתושבי מדינת ישראל. יש הזדמנות היסטורית לדאוג לעתידה של ההתיישבות ולהחיל ריבונות. אני מקווה שהממשלה שתוקם לא תפספס אותה".

ח"כ יועז הנדל (דרך ארץ) שחבר לגנץ, כתב בחשבון הפייסבוק כי הוא סבר "מהרגע הראשון" שמדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות. "זה לא רק צורך השעה אלא אידאולוגיה שנובעת מהמקום העמוק ביותר של הכרת העם הזה על חסרונותיו ויתרונותיו". הנדל הוסיף כי "לא הכל מושלם אבל אין ראוי יותר מממשלת אחדות בערב הזה". "אני שמח שנפלה בידי הזכות להיות חלק מהגורמים להקמת ממשלה כזאת. כל אפשרות אחרת היתה פחות טובה למדינת ישראל", אמר.

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה